Υγιεινές λιχουδιές για παιδιά

Με τα σχολεία να ξεκινούν, είναι σημαντικό να θυμηθούμε ότι η ισορροπημένη και θρεπτική διατροφή των παιδιών πρέπει να μπει στην καθημερινή μας διάταξη, καθώς η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την ορθή ανάπτυξη του σώματος και του μυαλού: βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωσή τους, ενισχύει τα επίπεδα της ενέργειάς τους, συντελεί σε μια καλύτερη ποιότητα ύπνου και θωρακίζει την υγεία τους!

Κι επειδή, όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι μερικές φορές να πείσουμε τα παιδιά να φάνε ισορροπημένα, δελεάστε τα με λιχουδιές φτιαγμένες… αλλιώς!

 

Ετοιμάστε το δικό σας υγιεινό & γρήγορο snack για το σχολείο! 

 

Τα έτοιμα και συσκευασμένα snack είναι μία εύκολη λύση, όμως τα επεξεργασμένα συστατικά και τα ύποπτα έλαια που κρύβουν μέσα στις παρασκευές τους δεν είναι και τα καλύτερα! Αντιθέτως, μπορείτε εύκολα και γρήγορα να ετοιμάσετε το κολατσιό για το σχολείο τους με νόστιμα και θρεπτικά συστατικά και επιλογές όπως: μπάρες δημητριακών με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα, σπιτικό αλμυρό κέικ με λαχανικά και τυρί, αραβική πίτα με λαχανικά και κοτόπουλο, σπιτική πίτα (σπανακόπιτα, τυρόπιτα, χορτόπιτα κ.λπ.), τοστ με ταχίνι & μέλι συνοδεία φρούτων, μπαστουνάκια λαχανικών και ομελέτα φούρνου

 

Φτιάξτε το δικό σας υγιεινό γρήγορο φαγητό

 

Επίσης, αν τα παιδιά σας γυρίσουν με όρεξη για junk food από το σχολείο, τα μπέργκερ και οι κοτομπουκιές μπορούν να αποτελέσουν μια αρκετά υγιεινή και θρεπτική επιλογή, αν τα φτιάξετε εσείς! Και φτιάχνονται πανεύκολα! Για τα μπέργκερ, θα χρειαστείτε κιμά, ντοματούλα, μαρουλάκι, μερικά ψωμάκια για μπέργκερ – τα οποία μπορούν να είναι και ολικής άλεσης- και ένα κομμάτι τυρί της επιλογής σας. Για τις κοτομπουκιές, κόψτε στήθη και μπούτια κοτόπουλου σε μεγέθη μπουκιάς, ανακατέψτε τα με ψίχουλα ψωμιού ολικής ή φρυγανιάς, αυγό, γάλα, πασπαλίστε τα λίγο τριμμένο τυρί και ψήστε τα στο φούρνο.

 

Προσθέστε υγιεινά συνοδευτικά

 

Κάποιες φορές η παραγγελία φαγητού απ’ έξω είναι αναπόφευκτη.  Ωστόσο, τα παιδιά σας μπορούν και πάλι να φάνε υγιεινά εάν προσθέσετε κάποια θρεπτικά συνοδευτικά όπως μια σαλάτα ή πατάτες φούρνου. Προσέξτε οι σαλάτες να μην περιέχουν επιπλέον σάλτσες ή ζητήστε τiς ξεχωριστά. 

 

Ετοιμάστε ένα υγιεινό επιδόρπιο

 

Τα περισσότερα παιδιά έχουν αδυναμία στα γλυκά, υπάρχουν όμως πολλές εναλλακτικές επιλογές για να τα αντικαταστήσετε. Τα φρούτα, οι κομπόστες και το γιαούρτι αποτελούν εύκολες εναλλακτικές και θρεπτικές λύσεις. Επιπλέον, μπορείτε να φτιάξετε παγωτό ή frozen yogurt βάζοντας στο μπλέντερ γιαούρτι,γάλα και φρούτα της επιλογής σας και τοποθετώντας τα σε ειδικές φόρμες στην κατάψυξη. Τέλος, αν η ανάγκη για γλυκό είναι μεγάλη φτιάξτε τα δικά σας αντικαθιστώντας τη ζάχαρη με μέλι. 

 

Μη χρησιμοποιείτε έτοιμες σάλτσες 

 

Οι έτοιμες σάλτσες και τα ντρέσινγκ συχνά περιέχουν πολλή ζάχαρη και άλλα πρόσθετα. Χρησιμοποιήστε τα αραιά και πού ή φτιάξτε τα δικά σας. Είναι πανεύκολο! Για παράδειγμα, μπορείτε να αντικαταστήσετε το ντρέσινγκ με ελαιόλαδο και βαλσάμικο και το κέτσαπ με σάλτσα ή μαρμελάδα από φρέσκια ντομάτα.

 

Υγιεινά γεύματα και σνακ

Ο καλύτερος τρόπος για να περιορίσετε την επιθυμία των παιδιών σας για γρήγορο φαγητό είναι να τους ετοιμάζετε υγιεινά γεύματα και σνακ. Ξεκινήστε με ένα πλούσιο πρωινό από δημητριακά, φρούτα, γιαούρτι ή αυγά και κατά τη διάρκεια της ημέρας, προσπαθήστε να έχετε πάντα διαθέσιμα φρέσκα σάντουιτς και άλλα σνακ όπως ποπ κορν, ωμά λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπιτικά αλείμματα ή ντιπ.

 

Προσοχή στα αναψυκτικά

 

Τα αναψυκτικά με ζάχαρη καταστρέφουν τα δόντια και κάνουν κακό στα επίπεδα ενέργειας και τα παιδιά σας μπορεί να εθιστούν πολύ γρήγορα σε αυτά. Δώστε στα παιδιά σας φρεσκοστυμμένους χυμούς ή νερό το οποίο έχετε αρωματίσει με δυόσμο ή κατεψυγμένα μούρα και φέτες από εσπεριδοειδή.

 

Τα παιδιά δεν πείθονται εύκολα. Μην τους απαγορεύετε συνέχεια το γρήγορο φαγητό γιατί θα αρχίσουν να το ζητούν περισσότερο. Λίγες λιχουδιές, αραιά και πού, δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν. Όπου είναι δυνατό, όμως, προσπαθήστε να τα δελεάζετε με μερικές πρόσθετες υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.  Αφήστε τις παραγγελίες απ’ έξω για ειδικές περιστάσεις μόνο.