Yψηλή αρτηριακή πίεση (Υπέρταση): Πώς να την μειώσετε και ποιοι πρέπει να προσέχετε

Η υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση) θεωρείται «ύπουλη» καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν εμφανίζουν συμπτώματα. Δυστυχώς όμως, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά θέματα υγείας όπως καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο και νεφρική νόσο.

 

Γι’ αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο να μετράτε τακτικά την πίεσή σας αλλά και να την διατηρείτε σε φυσιολογικά επίπεδα.

 

Τι είναι η αρτηριακή υπέρταση και ποια είναι τα φυσιολογικά επίπεδα;
Αρτηριακή υπέρταση είναι η αύξηση της πίεσης του αίματος που κυκλοφορεί στις αρτηρίες σε επίπεδα που μακροχρόνια συνεπάγονται με αύξηση του κινδύνου νόσησης και θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα. Όσο υψηλότερη είναι η συστολική (μεγίστη, “μεγάλη”) και/ή η διαστολική (ελαχίστη, “μικρή”) πίεση, τόσο αυξάνει και ο κίνδυνος γιατί η καρδιά μας πρέπει να εργαστεί περισσότερο για να διατηρήσει επαρκή ροή αίματος στο σώμα μας.
Μία ιδανική αρτηριακή πίεση για υγιείς ενήλικες είναι κάτω από 120 για την συστολική και κάτω από 80 για τη διαστολική.

 

Ποιοι άνθρωποι θεωρούνται υψηλού κινδύνου για υπέρταση;
Οι παράγοντες που σας θέτουν σε αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση είναι οι εξής:
• Είστε άνω των 65 ετών
• Είστε υπέρβαρος ή παχύσαρκος
• Υπάρχει κληρονομικότητα στην οικογένειά σας
• Καταναλώνετε πολύ αλάτι και λίγα φρούτα και λαχανικά
• Δεν ασκείστε
• Καπνίζετε
• Δεν κοιμάστε καλά ή αρκετά

Εάν ισχύουν ένας ή και περισσότεροι από τους παραπάνω παράγοντες για εσάς, ίσως αξίζει να ελέγχετε την πίεσή σας πιο συχνά. Η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης είναι μία αρκετά απλή διαδικασία χρησιμοποιώντας ένα πιεσόμετρο.

 

Πώς να μειώσετε ή να διατηρήσετε την αρτηριακή σας πίεση σε φυσιολογικά όρια

Η βασική αρχή που ισχύει για τη βελτίωση και αποφυγή ιατρικών θεμάτων είναι η πρόληψη και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Διαβάστε παρακάτω μερικές συμβουλές για να το πετύχετε.

 

Τρώτε λιγότερο αλάτι
Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει τη συσχέτιση μεταξύ της αυξημένης κατανάλωσης αλατιού και της υπέρτασης. Για να μειώσετε τη χρήση του, προσπαθήστε να μαγειρεύετε φρέσκα φαγητά στο σπίτι, χρησιμοποιώντας όλο και λιγότερο έως καθόλου αλάτι στη μαγειρική σας. Επιπλέον, αντικαταστήστε το αλάτι με περισσότερα μπαχαρικά και λεμόνι.

 

Τρώτε πιο υγιεινά
Δημιουργήστε ένα νέο διατροφολόγιο, το οποίο έχει ως βάση φρούτα, λαχανικά, καλά λιπαρά και όσπρια. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα κακά (κορεσμένα) λιπαρά και να προσπαθείτε να μαγειρεύετε στο σπίτι. Διαβάστε εδώ τα 10 βήματα για να υιοθετήσετε μία υγιεινή διατροφή.

 

Ασκηθείτε τακτικά
Δεν χρειάζεται να γίνετε επαγγελματίας αθλητής. Το να κάνετε κάτι που αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό για 30 λεπτά την ημέρα είναι μια καλή αρχή. Δείτε για παράδειγμα 4 εύκολα Προγράμματα Γυμναστικής που μπορείτε να κάνετε από το σπίτι σας.

 

Καταναλώστε λιγότερη καφεΐνη και αλκοόλ
Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση καφέ καθώς η καφεΐνη προκαλεί αγγειοσύσπαση. Ο ελληνικός ή ο καφές φίλτρου προτιμάται, ενώ ο στιγμιαίος καλό είναι να αποφεύγεται. Επίσης δοκιμάστε να αντικαταστήσετε τον καφέ με τσάι χωρίς καφεΐνη, όπως είναι το πράσινο τσάι.

 

Σταματήστε το κάπνισμα
Ή, τουλάχιστον, μειώστε το. Διαβάστε 6 συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα μια για πάντα.

 

Βελτιώστε τον ύπνο σας
Ρίξτε μια ματιά σε αυτές τις 5 συμβουλές για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας.

 

Ασφαλιστικό Tip: Τέλος, μην ξεχνάτε ότι εάν υποψιάζεστε ή ανησυχείτε για την αρτηριακή σας πίεση, πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας αλλά και να μένετε πιστοί στο ετήσιο check up σας για την πρόληψη σοβαρών νοσημάτων. Αποκτήστε την Ασφάλιση Υγείας για Γιατρούς και Εξετάσεις «Health Keeper» της Generali και αποκτήστε πρόσβαση σε δωρεάν ετήσια check up, απεριόριστες ιατρικές επισκέψεις και πολλά ακόμα.