Θάνος Τριανταφύλλου: ανάπτυξη στις ασφαλίσεις επαγγελματικών σκαφών

Ο κ. Αθανάσιος Τριανταφύλλου, Τεχνικός Διευθυντής Εταιρικών Ασφαλίσεων της Generali, μιλάει στο περιοδικό “Ασφαλιστικό Marketing” για το ειδικό αφιέρωμα Ασφάλισης Σκαφών. Ασφαλιστικό Marketing, τεύχος 55, Ιούλιος – Αύγουστος 2018, σελ. 32-33.

 

Η χώρα μας ακολουθεί υψηλούς ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης. Tο στοιχείο αυτό αποτυπώνεται και στον κλάδο ασφάλισης σκαφών αναψυχής;

O κλάδος ασφάλισης σκαφών μπορεί να διαχωριστεί σε δύο μεγάλες κατηγορίες, α) σε σκάφη ιδιωτικής αναψυχής και β) επαγγελματικά σκάφη. Η πρώτη κατηγορία έχει παραμείνει στάσιμη εδώ και πολλά χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης. Αντιθέτως, η κατηγορία των επαγγελματικών σκαφών έχει μεγάλη ανάπτυξη λόγω του ραγδαία αναπτυσσόμενου τουρισμού. Οι παραγγελίες για νέα σκάφη από ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εκτοξευτεί και σε συνδυασμό με τους καταστροφικούς τυφώνες στην Αμερική (όπου καταστράφηκαν πάρα πολλά σκάφη), έχουν δημιουργηθεί φαινόμενα «φούσκας» στην αγορά ναυπήγησης και αγοραπωλησίας νέων ή ελαφρώς μεταχειρισμένων σκαφών (π.χ. η περίοδος αναμονής για παραλαβή ενός νέου καταμαράν μπορεί να φτάσει και τα δύο έτη). Για την ασφαλιστική αγορά επαγγελματικών σκαφών υπάρχει αύξηση της ζήτησης.

 

Ποια είναι τα στοιχεία διαφοροποίησης της Εταιρείας σας έναντι του ανταγωνισμού;

Η εταιρία μας διατηρεί πολύ υψηλά ποιοτικά κριτήρια κατά την ανάληψη του κινδύνου, ώστε να μην δημιουργούνται κενά ή ελλείψεις κατά την ζημιά, όταν δηλαδή μας χρειαστεί ο πελάτης. Συνεργαζόμαστε με τους πλέον έμπειρους πραγματογνώμονες και η τεχνογνωσία μας είναι από τις υψηλότερες στην αγορά. Πέραν του οικονομικού κριτηρίου- βάσει του οποίου η  Generali θεωρείται  από τις πλέον ανταγωνιστικές στην αγορά-, προσφέρουμε και υπηρεσίες στους πελάτες μας, όπως συμβουλές κατόπιν προασφαλιστικού ελέγχου για καλύτερη διαχείριση των κινδύνων. 

 

Σε τι επίπεδα κινείται το loss ratio;

Ανάλογα την εμπειρία και την ποιότητα του underwriting σε κάθε εταιρία, μπορεί να κυμανθεί από 35 έως και άνω του 100%. Η εταιρία μας κυμαίνεται σταθερά κάτω του 50%, το οποίο αποτελεί έναν εξαιρετικό ποιοτικό δείκτη.

 

Ποιες είναι οι συχνότερες και με το μεγαλύτερο κόστος ζημιές στον κλάδο;

Οι μηχανικές βλάβες είναι οι συχνότερες ζημιές με μεγάλο κόστος. Οι μηχανές ενός σκάφους χρειάζονται πολύ καλή συντήρηση, και δυστυχώς έχουμε διαπιστώσει ότι και λόγω της κρίσης, πολύ συχνά οι έλεγχοι και οι συντηρήσεις δεν τηρούνται βάσει του χρονοδιαγράμματος που προβλέπονται από τον κατασκευαστή. Αποτέλεσμα είναι η ραγδαία κόπωση και φθορά των μηχανών, η οποία φέρνει συχνές ζημιές.

Μεγάλες ζημιές σε ύψος, αλλά ευτυχώς όχι συχνές είναι και οι βυθίσεις ή ζημιές από κακοκαιρία. Αρνητικός παράγοντας είναι η έλλειψη «ναυτοσύνης» αλλά και εμπειρίας από τους χειριστές των σκαφών. Πολλές ζημιές θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, εάν π.χ. ο χειριστής ενημερωνόταν σωστά για την πρόβλεψη του καιρού ή εάν η προετοιμασία του ταξιδιού γινόταν με μεγαλύτερη επιμέλεια.

 

Στον προασφαλιστικό έλεγχο για την κάλυψη των ενοικιαζόμενων σκαφών τύπου jet ski και κρις κραφ για θαλάσσια σπορ εξετάζετε τα πιστοποιητικά νομότυπης λειτουργίας;

Σε κάθε τύπο σκάφους και σε κάθε περίπτωση εξετάζουμε όλα τα χαρτιά των σκαφών. Στις περιπτώσεις ενοικιαζόμενων σκαφών με πλήρωμα, εξετάζουμε ακόμη και τα χαρτιά του πληρώματος, και την εμπειρία αυτών. Η θάλασσα δεν συγχωρεί λάθη και γι’ αυτό η κατάλληλη προετοιμασία είναι το παν.

 

Ασφαλιστικό Marketing