Generali

O ρόλος της ιδιωτικής ασφάλειας στην εποχή του Covid-19

H κα Ελένη Μάνου, Τεχνική Διευθύντρια Ατομικών Ασφαλίσεων Ζωής της Generali, απάντησε σε μια σειρά από ερωτήματα του περιοδικού “Ασφαλιστικό Marketing” αναφορικά το ρόλο των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών την περίοδο της πανδημίας Covid-19.

Αφιέρωμα του περιοδικού “Ασφαλιστικό Marketing

Ποια είναι στην εποχή του Covid-19 η αξία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας;

Η ασφάλιση υγείας δίνει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε υψηλού επιπέδου ιατροτεχνολογικές υπηρεσίες. Πιστεύω ότι για ακόμη μία φορά ενόψει ενός γενικευμένου φαινομένου αναδείχθηκε η αξία του υποστηρικτικού ρόλου που διαδραματίζει ο ιδιωτικός κλάδος στον τομέα της υγείας και η ανάγκη διερεύνησης περαιτέρω συνεργειών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για την αποτελεσματικότερη κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού.

Για παράδειγμα η πανδημία, η οποία διαχειρίστηκε ορθώς, κεντρικά μέσα από το δημόσιο σύστημα υγείας, το οποίο ανέλαβε το βάρος της περίθαλψης των νοσούντων από τον κορωνοϊό. Επιπλέον,  και ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης ανταποκρίθηκε άμεσα με σοβαρές πρωτοβουλίες στις έκτακτες συνθήκες που προκλήθηκαν.

Η Generali από την πρώτη στιγμή βρέθηκε δίπλα στους ανθρώπους της, τους συνεργάτες της και τους  ασφαλισμένους της. Προχωρήσαμε σε άρση της εξαίρεσης της πανδημίας από τα συμβόλαια ζωής και  θεσπίσαμε ημερήσιο επίδομα νοσηλείας για περιστατικά κορωνοϊού για τους ασφαλισμένους μας με ατομικά συμβόλαια υγείας. Έτσι, σε περίπτωση νοσηλείας λόγω COVID-19 η οποία πραγματοποιείται, – σύμφωνα με τις διαδικασίες του ΕΟΔΥ, σε δημόσιο ή άλλο νοσοκομείο που έχει οριστεί – η Generali  καταβάλλει ημερήσιο επίδομα νοσηλείας. Σε επίπεδο κοινότητας, ο Όμιλος Generali, δημιούργησε Έκτακτο Διεθνές Ταμείο ύψους έως 100 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση των προσπαθειών αντιμετώπισης της Covid-19 και τη στήριξη της οικονομικής ανάκαμψης στις χώρες που πλήττονται περισσότερο. Επίσης, υποστηρικτικές δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας λαμβάνονται σε κάθε χώρα που έχει παρουσία η Generali.

Θα επηρεάσει κατά την εκτίμησή σας την τιμολόγηση των προγραμμάτων ασφάλισης υγείας η πανδημική κρίση;

Η τιμολόγηση των υπηρεσιών και η διαμόρφωση του τελικού ασφαλίστρου είναι πολυπαραγοντική και θα ήταν πρώιμο να πούμε ότι η πανδημία θα φέρει υποχρεωτικά αυξήσεις. Το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη ενώ δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά ιατρικά δεδομένα ούτε για τις επιπτώσεις του ιού στην υγεία των ασθενών, ούτε ένα τελικό ιατροφαρμακευτικό πρωτόκολλο για την αντιμετώπισή του. Όλα αυτά τα χρόνια ο κλάδος ασφάλισης υγείας ακολουθεί τις εξελίξεις σε ιατροτεχνολογικό επίπεδο, στατιστική αύξηση περιστατικών και πώς αυτά επηρεάζουν την τεχνική απόδοση των προγραμμάτων, στατιστικά υγείας του γενικού πληθυσμού, νοσηλευτικό κόστος κ.α. για να αναφέρω μόνο μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την τιμολόγηση ενός προϊόντος.

Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι προσαρμοζόμαστε ταχύτατα ως κλάδο προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες για κάθε περίπτωση, δίνοντας πρόσβαση σε νέες υπηρεσίες υγείας και θεραπείες διατηρώντας το δείκτη κόστους-οφέλους για τους πελάτες μας απόλυτα συμφέρον. Η έξαρση των περιστατικών καρκινοπαθών την τελευταία δεκαετία και τα σταθερά υψηλά για τη χώρα μας περιστατικά καρδιαγγειακών νοσημάτων θα μπορούσαν για παράδειγμα να έχουν εκτινάξει το τελικό κόστος των προγραμμάτων, κάτι που δεν έγινε. Αντίθετα, αυτό που συνέβη είναι ότι αυξήθηκε η πρόσβαση σε εξειδικευμένες θεραπείες, ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και προληπτικές εξετάσεις.

Υπήρξε στο α΄ εξάμηνο του έτους αύξηση στον αριθμό των ασφαλισμένων που έκαναν χρήση των συμβολαίων υγείας, είτε για νοσηλείες είτε σε εξωτερικά ιατρεία;

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ασφαλιστικός κλάδος κατέγραψε μειωμένες εισαγωγές σε ιδιωτικά νοσοκομεία την περίοδο του lockdown αφού  πραγματοποιούνταν μόνο επείγοντα χειρουργεία για σοβαρά προβλήματα, απειλητικά, για την ζωή του ασθενούς. Ο ρυθμός εισαγωγών ασφαλισμένων στα ιδιωτικά νοσοκομεία άρχισε να αυξάνει και πάλι από τα μέσα Μαΐου και μετά τον Αύγουστο καταγράφεται πλέον ο ίδιος ρυθμός νοσηλειών, συγκρινόμενος με προηγούμενα χρόνια, ίσως και λίγο υψηλότερος, λόγω των αναβολών, στην περίοδο του lockdown.

Στο α’ εξάμηνο του έτους και σε σχέση με πέρυσι, καταγράφηκαν μεταβολές στην παραγωγή που αποδόθηκαν στην πανδημία;

Σε αυτήν την πoλύ ιδιαίτερη και γεμάτη προκλήσεις περίοδο, η Generali συνέχισε απρόσκοπτα την παροχή υπηρεσιών της,  γεγονός που ανταμείφθηκε από τους ασφαλισμένους. Η πανδημία δεν επηρέασε την ομαλή λειτουργία μας. Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της Generali κινήθηκε ανοδικά στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρά το γεγονός ότι η αγορά εν συνόλω παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο πτώση της παραγωγής κατά -4,5%.

Η Generali συνεχίζει να καταγράφει έντονα ανοδικούς ρυθμούς παραγωγής και στο ενιάμηνο του τρέχοντος έτους (+9%). Η εξέλιξη αυτή είναι δείγμα αποδοχής από τους ασφαλισμένους και συνεργάτες των  καινοτόμων, απλών έξυπνων και αξιόπιστων λύσεων που προσφέρει και θα συνεχίσει να προσφέρει. Πολύ σύντομα, η Generali θα εγκαινιάσει μία νέα εποχή φροντίδας και προστασίας, αναβαθμίζοντας  τις λύσεις που παρέχει  στον Κλάδο Υγείας,  με το νέο Οικοσύστημα Υγείας της Generali, που συνιστά το επόμενο βήμα στην υλοποίησης του μανιφέστου μας, “Generali Caring Insurance Ecosystem”.

Exit mobile version