Σωματική άσκηση μετά τα 50: Πώς να μείνετε σε φόρμα

Όλοι γνωρίζουμε πόσο απαραίτητη είναι η άσκηση στη ζωή μας. Βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση, διατηρεί το μυαλό δραστήριο και «ανεβάζει» τη διάθεση. Όσο μεγαλώνουμε, μπορεί να αισθανθούμε ότι η ηλικία μας πλέον επηρεάζει τη δυνατότητα εκτέλεσης κάποιων φυσικών δραστηριοτήτων. Ωστόσο, τότε είναι που ο ρόλος της άσκησης γίνεται πιο σημαντικός από ποτέ καθώς προστατεύει την καρδιά, βελτιώνει τη διάθεση και βοηθά στη διαχείριση των συμπτωμάτων διαφόρων ασθενειών ή στην αντιμετώπιση του πόνου. Μάλιστα, μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η φυσική δραστηριότητα αυξάνει το προσδόκιμο ζωής και συμβάλλει καθοριστικά στη μακροζωία.

 

Είναι απόλυτα κατανοητό το γεγονός ότι η υιοθέτηση ενός δραστήριου τρόπου ζωής δεν είναι απλή υπόθεση για κανέναν! Ακόμη όμως και αν είστε άνω των 50 ετών και η φυσική άσκηση σας φαίνεται βουνό, μην πτοείστε. Με τους παρακάτω τέσσερις τρόπους που σας προτείνουμε, θα βρείτε σιγά σιγά τη φόρμα σας και θα ενισχύσετε την υγεία και τη διάθεσή σας!

Health

1. Καταγράψτε τις φυσικές δραστηριότητές σας

Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να λάβετε υπόψη το καθημερινό σας πρόγραμμα. Έχετε συνταξιοδοτηθεί ή εργάζεστε ακόμη; Όποιος και αν είναι ο τρόπος ζωής σας, καταγράψτε για μία εβδομάδα σε ένα ημερολόγιο κάθε φορά που εκτελείτε μια τουλάχιστον 20λεπτη δραστηριότητα. Με τον τρόπο αυτό θα διαπιστώσετε ποιες ώρες σας βολεύουν περισσότερο και ποιο πρόγραμμα γυμναστικής είναι ιδανικό για εσάς. 

 

2. Μήπως μπορείτε να ασκηθείτε περισσότερο;

Πόσο συχνά καταφέρνετε να ασκηθείτε; Μήπως θα μπορούσατε να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα; Καλό είναι να ξεκινήσετε με τις δραστηριότητες που ασχολείστε ήδη. Για παράδειγμα, το περπάτημα είναι μια εύκολη και ταυτόχρονα αποτελεσματική αεροβική άσκηση. Χωρίς να ασκείτε πίεση στις αρθρώσεις σας, δουλεύετε τους μεγαλύτερους μύες. Η αεροβική άσκηση είναι επίσης ευεργετική για την καρδιαγγειακή υγεία. Αν δυσκολεύεστε να εντάξετε το περπάτημα στο πρόγραμμά σας, ορίστε τρεις ημέρες την εβδομάδα για περπάτημα 20 λεπτών. Η συντροφιά φίλων μπορεί να κάνει τη διαδικασία πιο διασκεδαστική και να σας βοηθήσει να διατηρείτε μια ταχύτητα βάδισης που σας επιτρέπει παράλληλα να συζητάτε, χωρίς να λαχανιάζετε. 

 

3. Αξιοποιήστε την άσκηση ως ευκαιρία κοινωνικοποίησης

Αν έχετε μικρά παιδιά ή εγγόνια, προσπαθήστε να εμπλουτίσετε τις κοινές σας φυσικές δραστηριότητες. Πηγαίνετε μαζί τους για κολύμπι μία φορά την εβδομάδα ή παίξτε μαζί τους ποδόσφαιρο στον κήπο το Σαββατοκύριακο. Ο χορός είναι άλλος ένας διασκεδαστικός τρόπος να συνδυάσετε την αεροβική άσκηση με την κοινωνικοποίηση. Επομένως, πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να ξεκινήσετε μαθήματα Salsa; Θα αποκτήσετε μια εντυπωσιακή νέα δεξιότητα και μια ιδανική ευκαιρία για νέες γνωριμίες!

 

4. Μικρές αλλαγές, μεγάλη διαφορά

Οι ήπιες διατάσεις τις πρωινές ή βραδινές ώρες προάγουν την ευλυγισία των αρθρώσεων και προλαμβάνουν τους τραυματισμούς. Η hatha yoga είναι ιδανική για αυτόν τον σκοπό. Επίσης, με μικρές αλλαγές στις καθημερινές σας συνήθειες, μπορείτε να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση. Για παράδειγμα, προτιμήστε τις σκάλες αντί του ασανσέρ, ασχοληθείτε περισσότερο με την κηπουρική, ανακαλύψτε τον ενεργό εθελοντισμό ή περάστε περισσότερο χρόνο κάνοντας διάφορες DIY κατασκευές.

 

Ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα φυσικής άσκησης και θα είστε σε φόρμα σε χρόνο μηδέν!