Πως η τεχνολογία αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τον ασφαλισμένο

Οι δηλώσεις του κ. Παναγιώτη Βασιλόπουλου, Chief Technical Manager της Generali, στο ειδικό αφιέρωμα “Ασφάλειες” της Ναυτεμπορικής, Οκτώβριος 2018, σελ. 23.

 

Τα ψηφιακά εργαλεία βελτιώνουν την εμπειρία των ασφαλισμένων

 

Η τεχνολογία συμβάλλει όλο και πιο ενεργά στην πιο προσιτή, πλήρη και αποτελεσματική, ασφαλιστική κάλυψη του πολίτη. To λεγόμενο «insurtech», είναι η λέξη κλειδί που περιγράφει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, ένα μέλλον που διασυνδέεται όλο και περισσότερο με την τεχνολογία.

 

Η ασφαλιστική αγορά, λόγω και των συγκεκριμένων παραμέτρων της λειτουργίας της, καθυστέρησε, σε σύγκριση με τον τραπεζικό κλάδο, να συναντηθεί με τις προηγμένες τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής μας. Οι καινοτομίες που υλοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή στον τραπεζικό κλάδο, πιο γνωστές ως e-banking δεν καταγράφηκαν με την ίδια ένταση στην ασφαλιστική αγορά. Το e-insurance στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ, καθώς ο κλάδος πέρασε κατευθείαν στη δεύτερη μεγάλη φάση της τεχνολογικής εξέλιξης insuretch.

 

Είναι γεγονός ότι η ψηφιακή επανάσταση έχει επηρεάσει καθοριστικά όλες τις πλευρές και εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου, επομένως και την ασφάλιση του. Αλλάζει δραματικά ό,τι ξέραμε για τη λειτουργία μιας  ασφαλιστικής επιχείρησης, ενώ παράλληλα δίνει απεριόριστες δυνατότητες και στον ίδιο τον ασφαλισμένο, καθιστώντας τη σχέση ασφαλιστικής εταιρείας και ασφαλισμένου περισσότερο αμφίδρομη. Ήδη, μια σειρά τεχνολογιών, όπως τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, οι ψηφιακές πλατφόρμες, το blockchain, τα big data, η τεχνητή νοημοσύνη, παρέχουν νέους τρόπους με τους οποίους οι ασφαλιστικές εταιρίες μπορούν να σχεδιάσουν, να κοστολογήσουν και να προωθήσουν υπηρεσίες και προϊόντα πολύ πιο εξειδικευμένα, πιο προσωποποιημένα και απόλυτα προσαρμοσμένα στο προφίλ κάθε ασφαλισμένου.

 

Με  τη συμβολή της τεχνολογίας η ασφαλιστική εταιρεία δεν προωθεί απλώς νέα προϊόντα, αλλά έναν νέο τρόπο ζωής, με δεδομένα που βασίζονται στα ατομικά χαρακτηριστικά του ίδιου του ασφαλισμένου. Με αυτόν τον τρόπο αλλάζει αντίστοιχα και η προσέγγιση του ασφαλιστικού κλάδου, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον από την αντιμετώπιση / διαχείριση του κινδύνου (risk management), στην πρόληψη. Η χρήση των  telematics για παράδειγμα στον κλάδο αυτοκινήτου συμβάλλει στη διαμόρφωση  μιας πιο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς, ενώ στην υγεία οι νέες τεχνολογικές καινοτομίες επιτρέπουν στον ασφαλισμένο να υιοθετήσει πρακτικές πρόληψης και πιο υγιεινού τρόπου  ζωής, βασισμένες σε επιστημονικά στοιχεία.

 

Εν ολίγοις, η ενσωμάτωση της έξυπνης τεχνολογίας διαφοροποιεί ουσιαστικά την εμπειρία του πελάτη, αυξάνει το επίπεδο ικανοποίησης του και κάνει τη σχέση του με την ασφάλιση ακόμη πιο ουσιαστική. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο Όμιλος Generali επενδύει στρατηγικά, προκειμένου να παρέχει καινοτόμες ασφαλιστικές λύσεις με την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Ήδη, από τον Ιούλιο του 2015 ο Όμιλος ανακοίνωσε την εξαγορά της νεοφυούς εταιρίας MyDrive Solutions, με έδρα το Λονδίνο, η οποία εξειδικεύεται στις εφαρμοσμένες λύσεις τηλεματικής στον κλάδο ασφάλισης, συνδυάζοντας την υψηλή τεχνολογία και την ασφαλέστερη οδήγηση.

 

Επιπλέον, η Generali στην Ελλάδα πρόσφατα ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την εταιρία dacadoo. Πρόκειται για μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο στον τομέα των ψηφιακών εφαρμογών υγείας και insurtech, με στόχο την παροχή καινοτόμων λύσεων και την προαγωγή της καλής υγείας και της ευεξίας, μέσα από μία ολοκληρωμένη και επιστημονικά κατοχυρωμένη ψηφιακή εφαρμογή.

 

Χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία και τα telematics, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει, πλέον, ένα μοναδικό εργαλείο για να πετύχει την ουσιαστική του αποστολή, που δεν είναι άλλη από το να βοηθήσει τους ασφαλισμένους να είναι πιο ασφαλείς και πιο υγιείς.

 

Website Ναυτεμπορικής