Πόνος στις αρθρώσεις : 3 τρόποι για να τον αποφύγετε

Η φροντίδα των αρθρώσεων –και των μυών που τις στηρίζουν–  είναι σημαντική σε κάθε ηλικία. Καθώς μεγαλώνετε όμως, η ανάγκη αυτή γίνεται επιτακτική. Εξάλλου, οι υγιείς αρθρώσεις είναι το κλειδί για μια δραστήρια ζωή χωρίς τραυματισμούς.

 

Φροντίστε τους ώμους, τους γοφούς και τα γόνατά σας, και τώρα και στο μέλλον, ακολουθώντας τις συμβουλές των ειδικών ώστε να μπορείτε να αποφύγετε τον πόνο στις αρθρώσεις αλλά τους πιθανούς τραυματισμούς,  και να τις προστατεύσετε όσο καλύτερα γίνεται.

 

Γιατί είναι σημαντικό να μην παραμελείτε την υγεία των αρθρώσεών σας

«Ο πόνος στις αρθρώσεις και η δυσκαμψία μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες καθώς μεγαλώνουμε. Επομένως, είναι απαραίτητο να θωρακίζουμε την υγεία των αρθρώσεών μας όσο καλύτερα μπορούμε, για να προλαμβάνουμε προβλήματα στη μετέπειτα ζωή μας», αναφέρει η Ανίσα Τζόσι, βραβευμένη οστεοπαθητικός. «Σε όσους είναι ιδιαίτερα δραστήριοι ή τα περισσότερα χρόνια της ζωής τους εκτελούσαν βαριά χειρωνακτική εργασία, η υπερβολική καταπόνηση των αρθρώσεων και η επακόλουθη φθορά τους είναι σύνηθες φαινόμενο. Από την άλλη, όσοι είχαν έναν υπέρμετρα καθιστικό τρόπο ζωής, όπως οι υπάλληλοι γραφείου ή οι οδηγοί, παρουσιάζουν συνήθως και εκείνοι δυσκαμψία στις αρθρώσεις».

 

Στις διάφορες αιτίες του πόνου των αρθρώσεων περιλαμβάνονται η οστεοαρθρίτιδα (όπου μειώνεται ο προστατευτικός οστικός χόνδρος) και η ρευματοειδής αρθρίτιδα (ένα αυτοάνοσο νόσημα, όπου οι αρθρώσεις παρουσιάζουν φλεγμονή και οίδημα). Επιπλέον, καθώς μεγαλώνουμε, πρέπει να προφυλασσόμαστε από την οστεοπόρωση, η οποία αποδυναμώνει τα οστά και τα κάνει περισσότερο επιρρεπή σε ραγίσματα ή κατάγματα. Παρότι η οστεοπόρωση συναντάται και σε άνδρες, είναι πολύ πιο συνήθης στις γυναίκες, οι οποίες αρχίζουν να χάνουν την οστική πυκνότητα κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το πέρας της εμμηνόπαυσης.

 

Κάντε προτεραιότητά σας την υγεία των αρθρώσεων και προστατεύστε τις σε κάθε ηλικία ακολουθώντας αυτές τις τρεις απλές συμβουλές:

 

1. Αθληθείτε τακτικά 

Ένας δραστήριος τρόπος ζωής θα μειώσει τη δυσκαμψία. Πρέπει όμως να έχετε κατά νου ότι τα προγράμματα πολύ έντονης γυμναστικής μπορούν να καταπονήσουν τις αρθρώσεις, προκαλώντας ενοχλήσεις. Η Ανίσα συνιστά να ασκείστε ισορροπημένα όποτε είναι αυτό εφικτό, δοκιμάζοντας λιγότερο έντονες δραστηριότητες. «Κάνοντας ήπιες ασκήσεις σε τακτική βάση μπορείτε να ενδυναμώστε το σώμα σας, χωρίς να το καταπονείτε. Τόσο το περπάτημα, όσο και η γιόγκα και η κολύμβηση, είναι αποτελεσματικές μορφές άσκησης, οι οποίες δεν επιβαρύνουν τις αρθρώσεις μας».

 

2. Ενδυναμώστε τους μύες σας

Μπορεί να μην το συνειδητοποιείτε, αλλά οι αδύναμοι μύες μπορεί να προκαλέσουν πόνο στις αρθρώσεις. «Οι μύες συνδέονται με τα οστά. Έτσι, αν είναι σφιγμένοι ή μη ισορροπημένοι, μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και σε μετατόπιση των αρθρώσεων», προειδοποιεί η Ανίσα. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα και τραυματισμούς στις αρθρώσεις, οπότε είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσουμε οποιεσδήποτε ανισορροπίες των μυών και να ενδυναμώσουμε το μυϊκό μας σύστημα, εκτελώντας ασκήσεις με βάρη λίγες φορές την εβδομάδα. Τα καθίσματα, οι προβολές του ποδιού και τα «ανεβάσματα» σε σκαλοπάτι («step-ups»), μπορούν επίσης να βοηθήσουν. Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα λάστιχο αντίστασης για να γυμνάσετε πόδια και χέρια, ενώ τα βαράκια (ή κονσέρβες), θα ενδυναμώσουν τον κορμό σας, κάνοντας κάμψεις δικεφάλων ή πιέσεις ώμων.

 

3. Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες

Περιορίζοντας την ποσότητα τροφίμων που προκαλούν φλεγμονή, όπως η λευκή ζάχαρη, μπορείτε να προλάβετε τον πόνο και τη δυσκαμψία των αρθρώσεων. «Η κατανάλωση γαλακτοκομικών σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί επίσης να προκαλέσει φλεγμονή», συμπληρώνει η Ανίσα, γι’ αυτό «προτιμήστε μη γαλακτοκομικές πηγές ασβεστίου, όπου είναι αυτό δυνατόν». Τέτοιες πηγές είναι τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, η σόγια, το τόφου, τα ψωμιά που ενισχυμένα με ασβέστιο και τα δημητριακά. Τέλος, αυξήστε την ποσότητα Ω3 λιπαρών οξέων στη διατροφή σας, καταναλώνοντας λιπαρά ψάρια και υγιεινά, ανεπεξέργαστα λιπαρά και σπόρους, όπως ο λιναρόσπορος.

 

Επιπλέον, η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους θα μειώσει την καταπόνηση των αρθρώσεων που δέχονται μεγάλη επίδραση από το βάρος μας, όπως οι γοφοί και τα γόνατα, συμβάλλοντας παράλληλα στην ανακούφιση συμπτωμάτων που σχετίζονται με την οστεοαρθρίτιδα. Εάν θέλουμε λοιπόν να αποφύγουμε και να προλάβουμε την οστεοαρθρίτιδα, η Ανίσα συνιστά να ακολουθούμε μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη D, έτσι ώστε να αυξήσουμε την οστική πυκνότητα. Για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα, ίσως χρειαστεί να λάβετε ιχθυέλαιο ως βοηθητικό συμπλήρωμα διατροφής.

 

Ασφαλιστικό Tip: Ζήστε την κάθε στιγμή, γνωρίζοντας ότι είστε σε καλά χέρια. Ανακαλύψτε σήμερα κιόλας τα προγράμματα της Generali για ασφάλιση υγείας, που μπορούν να σας παρέχουν τη φροντίδα που χρειάζεστε και αξίζετε.