Οι 3 συχνότεροι τραυματισμοί κατά την άθληση και πώς να τους αποφύγετε

Αθλητικές δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, το τένις, τα βάρη ή και ο χορός μπορεί να έχουν σημαντικά οφέλη στη σωματική και ψυχική υγεία αλλά καμιά φορά μπορεί να επιφέρουν τραυματισμούς. Οι πιο συχνοί από αυτούς είναι το διάστρεμμα αστραγάλου, ο τραυματισμός στην κνήμη και ο τραυματισμός στον αγκώνα. Εκτός από τον πόνο που προκαλούν, ενδέχεται να μην υποχωρήσουν γρήγορα ή ακόμα και να οδηγήσουν σε μακροχρόνιες βλάβες, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζουμε όχι απλά πώς να τους αντιμετωπίζουμε αλλά και πώς να τους αποφεύγουμε.

 

Διάστρεμμα αστραγάλου (ποδοκνημικής άρθρωσης)

Όσοι από εσάς έχετε κάνει προπονήσεις παρατεταμένης διάρκειας, σίγουρα γνωρίζετε τι είναι και πολύ πιθανό να έχετε ήδη κάποιο διάστρεμμα στο ιστορικό σας. Το διάστρεμμα της ποδοκνημικής προκαλείται από τη μη φυσιολογική στροφή του πέλματος προς τα μέσα, μετά από απότομο πάτημα και προκαλεί πόνο και πρήξιμο, ενώ ανάλογα με το βαθμό της κάκωσης ενδέχεται να δυσχεραίνει τη μεταφορά βάρους. Κυρίως παρατηρούνται σε αθλήματα που περιλαμβάνουν άλματα και γρήγορες κινήσεις, όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, ή και ορισμένα είδη χορού Στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι εμφανίζεται καθημερινά 1 διάστρεμμα αστραγάλου ανά 10.000 άτομα.

 

Πρόληψη: Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε το διάστρεμμα είναι η χρήση του σωστού εξοπλισμού (όπως κατάλληλα αθλητικά παπούτσια που να στηρίζουν την άρθρωση του αστραγάλου), και το σωστό ζέσταμα και οι διατάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σε θέση να προετοιμάσετε το σώμα σας για την προπόνηση που θα ακολουθήσει. Επίσης, στην προσπάθεια να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας καλό θα ήταν να μην παραγνωρίζετε τα όριά σας και μην καταπονείτε το σώμα σας. Δοκιμάστε καλύτερα να αυξήσετε την ένταση σταδιακά.

 

Health

 

Κνημιαίος τραυματισμός τάσης

Οι τραυματισμοί αυτοί είναι ιδιαίτερα συχνοί στους δρομείς, ειδικά όταν η προπόνησή τους γίνεται σε σκληρές επιφάνειες, όπως το τσιμέντο. Οφείλονται στην υπέρχρηση των μυών της κνήμης, η οποία οδηγεί σε οξύ πόνο, φλεγμονή και ευαισθησία που μπορεί να μην υποχωρεί αμέσως μετά την άσκηση.

 

Πρόληψη: Ευτυχώς, υπάρχουν ποικίλες πρακτικές οδηγίες για την αντιμετώπιση αυτού του επώδυνου προβλήματος. Προτιμήστε τα προγράμματα εκγύμνασης που θα σας επιτρέψουν να αυξήσετε την αντοχή σας και να βελτιώσετε τη δύναμη, την ισορροπία και την ευλυγισία σας. Αποφύγετε το τρέξιμο σε σκληρές επιφάνειες ή ανώμαλο έδαφος, ενώ αν αντιμετωπίζετε συνεχή προβλήματα δοκιμάστε τη χρήση ορθωτικών πάτων ή τη διενέργεια πελματογραφήματος, για να διορθώσετε τυχόν περιοχές επαναλαμβανόμενης καταπόνησης.

 

Έξω επικονδυλίτιδα του αγκώνα

Η έξω επικονδυλίτιδα του αγκώνα ή αλλιώς αγκώνας του τενίστα οφείλεται σε φλεγμονή στους τένοντες. Η κάκωση που προκαλείται λόγω της επαναλαμβανόμενης καταπόνησης παρατηρείται σε πολλούς λάτρεις της άθλησης, και όχι μόνο σε όσους ασχολούνται συστηματικά με το τένις. Η άρση βαρών, το μπάντμιντον και το γκολφ ενοχοποιούνται συχνά για αυτό το είδος τραυματισμού.

 

Πρόληψη: Φροντίστε να χρησιμοποιείτε τον σωστό εξοπλισμό ανάλογα με τις διαστάσεις και τη δύναμή σας, να ξεκινάτε με κατάλληλη προθέρμανση και να μελετάτε την τεχνική σας. Θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν ειδικά σχεδιασμένο επίδεσμο στήριξης και να κάνετε συχνά διαλείμματα, για να ξεκουράζετε τους μύες σας μετά από παρατεταμένη, εντατική άσκηση.

 

Παρότι οι συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισης μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του αθλητικού τραυματισμού, ενσωματώνοντας μερικές απλές συνήθειες στο πρόγραμμα άθλησής σας ίσως μπορέσετε να προστατευτείτε από πλήθος προβλημάτων. Φροντίστε να κάνετε κατάλληλη προθέρμανση και διατάσεις πριν από κάθε άσκηση και να χρησιμοποιείτε πάντα τον σωστό εξοπλισμό για τη δραστηριότητά σας. Εάν σας ανησυχεί οτιδήποτε, απευθυνθείτε σε έναν γιατρό για σωστή αξιολόγηση του προβλήματος.