Οι 5 καλύτερες δραστηριότητες & ασκήσεις για το μυαλό | Generali
LOVE U

Οι 5 καλύτερες δραστηριότητες & ασκήσεις για το μυαλό

15.02.2023 - 5 λεπτά ανάγνωσης

Με την πάροδο των ετών, ο κίνδυνος για ανάπτυξη άνοιας αυξάνεται, με το κοφτερό μυαλό και τη δυνατή μνήμη να αποτελούν τις περιοχές που πλήττονται από τα πρώτα συμπτώματα έκπτωσης νοητικών λειτουργιών.

Ωστόσο, αυτό δεν χρειάζεται να είναι ο κανόνας. Η επιστημονική κοινότητα θεωρεί ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι πρόληψης ή επιβράδυνσης της σχετιζόμενης με την ηλικία γνωστικής παρακμής, ενώ ορισμένα παιχνίδια ή η εκτέλεση ασκήσεων μπορούν να αποδειχτούν άκρως αποτελεσματικά.

Στο συγκεκριμένο άρθρο συγκεντρώσαμε τις πιο πρόσφατες μελέτες και παρουσιάζουμε ποικίλες δραστηριότητες για τον εγκέφαλο, ώστε να τον διατηρήσετε απασχολημένο και ενεργό. Εσείς ποιες θα δοκιμάσετε;

1. Σκάκι

Σύμφωνα με μια φετινή μελέτη στις ΗΠΑ, όσοι παίζουν παιχνίδια τακτικών δεξιοτήτων, όπως το σκάκι, είναι δυόμισι φορές λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν νόσο Αλτσχάιμερ (η πιο κοινή μορφή άνοιας). Το σκάκι εξασκεί ιδιαίτερα τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, που συνήθως παραμένει σχετικά αδρανής, και η μη εξάσκηση της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τον εγκέφαλο καθώς ελαττώνεται η ισχύς του. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που μαθαίνεται εύκολα και κάθε παρτίδα του είναι εντελώς διαφορετική. Αν από την άλλη αναζητάτε μια πιο απαιτητική πνευματική άσκηση, τότε ίσως να προτιμήσετε το αρχαίο ασιατικό παιχνίδι στρατηγικής Γκο.

Health

2. Σύνταξη επιστολών

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Medical Journal of Neurology διαπίστωσε πως όσοι έγραφαν επιστολές σε μεγάλη ηλικία είχαν βραδύτερη νοητική παρακμή. Παράλληλα, η ανταλλαγή αλληλογραφίας θεωρείται ότι βοηθά και όσους έχουν ήδη εμφανίσει σημάδια άνοιας, αφού διατηρεί τις αναμνήσεις ζωντανές και συσφίγγει τους δεσμούς με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. 

3. Γιόγκα

Μια μικρή κλινική δοκιμή από το UCLA και το Buck Institute το 2014 έδειξε ότι η γιόγκα και ο διαλογισμός μπορούν να αντιστρέψουν την απώλεια μνήμης που σχετίζεται με την ηλικία, αν ενταχθούν σε ένα θεραπευτικό πρόγραμμα 36 σημείων. Πιστεύεται ότι η γιόγκα συμβάλλει στη διαχρονική μείωση του στρες και εξασκεί τον εγκέφαλο, διότι αναγκάζει το άτομο να θυμάται στάσεις και να επικεντρώνεται στην αναπνοή, την κίνηση και τη δημιουργία νοητικών εικόνων. 

4. Ακρόαση μουσικής

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε φέτος, διαπιστώνεται ότι η ακρόαση μουσικής, το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου ή το τραγούδι αποτελούν πολύ αποτελεσματικές μεθόδους διαχείρισης ή και μείωσης των συμπτωμάτων του Αλτσχάιμερ. Μάλιστα, κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα με τη χρήση μαγνητικής τομογραφίας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων έδειξαν αυξημένη δραστηριότητα και περισσότερες συνάψεις στον εγκέφαλο των ασθενών, όσο εκείνοι άκουγαν την αγαπημένη τους μουσική. Άρα, δημιουργήστε μια λίστα με τραγούδια που σας φτιάχνουν τη διάθεση και φροντίστε να την ακούτε όποτε έχετε ευκαιρία. Ακόμη καλύτερα, μάθετε να παίζετε ένα όργανο –αν δεν γνωρίζετε ήδη– και συνθέστε τα δικά σας κομμάτια!

5. Ανάγνωση βιβλίων

Όσοι διαβάζουν για ευχαρίστηση ή λύνουν σταυρόλεξα έχουν μειωμένη πιθανότητα νοητικής παρακμής. Γιατί λοιπόν δεν επισκέπτεστε τη βιβλιοθήκη της περιοχής σας ή –ακόμη καλύτερα– γιατί δεν γράφεστε σε μια λέσχη ανάγνωσης, ώστε να συνδυάσετε το διάβασμα με την κοινωνικοποίηση;