Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ποιος είναι υπεύθυνος για τις ζημιές;
LIFE IN MOTION

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ποιος είναι υπεύθυνος για τις ζημιές;

22.02.2022 - 5 λεπτά ανάγνωσης

Ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο είναι μια άσχημη εμπειρία, που μπορεί να σας συνταράξει.

Αμέσως μετά είναι φυσικό να νιώθετε σοκ και να δυσκολεύεστε να σκεφτείτε καθαρά. Αν, όμως, έχετε κατανοήσει από πριν τι πρέπει να κάνετε, τα πράγματα θα είναι πολύ πιο εύκολα. Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε πώς λειτουργεί η ασφαλιστική κάλυψη αυτοκινήτου έναντι ατυχημάτων, ώστε να γνωρίζετε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε.

Αμέσως μετά το ατύχημα

Πριν απ’ όλα, κοιτάξτε αν οι επιβάτες του οχήματος είναι σώοι και αβλαβείς. Μάλλον θα νιώθουν μεγάλη ταραχή και σοκ, οπότε προσπαθήστε να τους ηρεμήσετε. Εφόσον δεν έχει τραυματιστεί κανείς, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα: 

  •  Aκινητοποιήστε το όχημα το συντομότερο δυνατόν, σβήστε τον κινητήρα και ανάψτε τα φώτα έκτακτης ανάγκης (αλάρμ). Απαγορεύεται να εγκαταλείψετε τη σκηνή του ατυχήματος
  • Κοιτάξτε αν είναι όλοι ασφαλείς και προσπαθήστε να τους ηρεμήσετε. Στη συνέχεια, ανταλλάξτε στοιχεία με τον ή τους άλλους εμπλεκόμενους οδηγούς. Σημειώστε ονοματεπώνυμο, διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου
  • Σημειώστε τις συνθήκες οδήγησης και την κατάσταση του δρόμου, τι ζημιές έχουν προκληθεί στα οχήματα, τη μάρκα, το μοντέλο, το χρώμα και τον αριθμό πινακίδας τους. Αν μπορείτε, τραβήξτε φωτογραφίες
  • Αν ο άλλος οδηγός εγκαταλείψει τη σκηνή χωρίς να δώσει τα στοιχεία του ή αν πιστεύετε ότι δεν έχει ασφάλιση ή ότι είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ, καλέστε την αστυνομία.
  • Mην παραδεχθείτε σφάλμα ώσπου να κατανοήσετε τι πραγματικά συνέβη, διότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας
  • Καλέστε τη Φροντίδα Ατυχήματος
  • Καλέστε άμεσα τον Ασφαλιστικό σας Σύμβουλο, εφόσον έχετε, καθώς διαθέτει την πείρα και γνώση που απαιτείται για να σας καθοδηγήσει στα επόμενα βήματά σας

Motor

Κατανοήστε ποιος ευθύνεται

Ατυχήματα συμβαίνουν για πολλούς λόγους, όπως υπερβολική ταχύτητα ή μη έλεγχος της νεκρής γωνίας, ώστε δεν είναι πάντα σαφές ποιος ή τι έφταιξε. Παρά ταύτα, ο προσδιορισμός της υπαιτιότητας είναι απαραίτητος για να καθοριστεί πώς θα πληρωθούν οι ζημιές. 

Ενημερώστε την ασφαλιστική σας εταιρεία, ακόμα και αν δεν ζητήσετε αποζημίωση. Αν υποβάλετε αίτημα, η τελική απόφαση για τον ποιος ευθύνεται επαφίεται στις ασφαλιστικές. Ας δούμε μερικά σενάρια τα οποία μπορεί να προκύψουν και πώς μπορείτε να τα διαχειριστείτε.

Σενάριο 1: Αν φταίτε εσείς

Αν φταίτε εσείς και συμφωνήσει ο άλλος οδηγός, η διαδικασία είναι απλή. Μπορείτε είτε να πληρώσετε τις ζημιές εσείς είτε να υποβάλετε αίτημα για τροχαίο ατύχημα, η οποία θα καλύψει επισκευές στα οχήματα και των δύο οδηγών. 

Σενάριο 2: Αν φταίει ο άλλος οδηγός

Θα χρειαστεί να δώσετε όσες λεπτομέρειες μπορείτε στην ασφαλιστική εταιρεία, για να αποδείξετε ότι δεν φταίξατε εσείς. Αν συμφωνήσουν οι ασφαλιστικές των δύο οδηγών, το κόστος των επισκευών στο αυτοκίνητό σας πρέπει να καλυφθεί από την εταιρεία του άλλου οδηγού.

Σενάριο 3: Αν ένας οδηγός δεν είναι ιδιοκτήτης του οχήματος

Εδώ παίζει ρόλο τι ασφάλιση έχει ο οδηγός. Αν ο οδηγός έχει κατονομαστεί στο ασφαλιστήριο του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, τις απαιτήσεις για το ατύχημα θα καλύψει η ασφάλιση του ιδιοκτήτη. Αν ο οδηγός έχει ασφάλιση αστικής ευθύνης με κάλυψη για οδήγηση αυτοκινήτων άλλων, η ασφαλιστική του ιδιοκτήτη θα πληρώσει για τις ζημιές στα άλλα οχήματα και ο οδηγός θα πληρώσει για τη ζημιά στο όχημα το οποίο οδηγούσε.

Σενάριο 4: Αν δεν φταίει κανείς

Ενίοτε προκύπτει ένα ατύχημα το οποίο εμφανώς ξεφεύγει από τον έλεγχο του οδηγού –για παράδειγμα, αν ένιωσε ξαφνική αδιαθεσία. Παραδόξως, αν δεν μπορέσετε να αποδείξετε ότι ο άλλος οδηγός έχει ιστορικό προβλημάτων υγείας, η ασφαλιστική του μπορεί να αρνηθεί να πληρώσει. Έτσι, αν μόνο εσείς έχετε ασφάλιση αστικής ευθύνης, δεν θα μπορέσετε να υποβάλετε αίτηση αποζημίωσης για ζημιές στο όχημά σας.

Σενάριο 5: Αν φταίνε και οι δύο οδηγοί

Σε αυτήν την περίπτωση τις ζημιές μοιράζονται οι δύο οδηγοί. Ίσως, όμως, να μην επιβαρυνθούν και οι δύο με το ίδιο ποσό, καθώς επαφίεται στις ασφαλιστικές να αποφασίσουν πώς θα επιμεριστεί η αποζημίωση. 

Σενάριο 6: Αν το όχημά σας υποστεί βλάβη εξαιτίας φυσικών φαινομένων

Αυτές οι περιπτώσεις συνήθως καλύπτονται από την ασφάλιση, διότι θεωρούνται αναπόφευκτες και ζημιές από φυσικά φαινόμενα.

Σενάριο 7: Αν το όχημά σας υποστεί βλάβη όσο είναι σταθμευμένο

Αν το αυτοκίνητό σας πάθει ζημιά και ο υπαίτιος δεν αφήσει τα στοιχεία του, το αν μπορείτε να καταθέσετε αίτημα αποζημίωσης έγκειται στις καλύψεις του προγράμματός σας. Γενικά, μόνο τα πιο πλούσια προγράμματα προσφέρουν προστασία έναντι τέτοιων συμβάντων. 

Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να είστε ενημερωμένοι για τις καλύψεις που έχετε επιλέξει στο πρόγραμμα ασφάλισης αυτοκινήτου σας. Με την Ασφάλιση Αυτοκινήτου Generali έχετε τη δυνατότητα να ενημερώνεστε άμεσα μέσα από την mobile εφαρμογή MyGenerali, 24/7 για τις καλύψεις και τα αιτήματά σας.