Generali

Απώλεια βαλίτσας στο αεροδρόμιο: Τι να κάνετε

Ο χειρότερος εφιάλτης για κάθε ταξιδιώτη είναι τι θα συμβεί αν η αεροπορική εταιρεία χάσει τις αποσκευές του. Μία μελέτη της εταιρείας SITA, που ειδικεύεται στις εναέριες μεταφορές, διαπίστωσε ότι μόνο το 2016 χάθηκαν 21,6 εκατ. αποσκευές, κάποιες από αυτές για πάντα. 

Αν και το φαινόμενο είναι σπάνιο -5,73 αποσκευές χάνονται ανά 1.000 επιβάτες και ο αριθμός μειώνεται κάθε έτος- αυτό ελάχιστα παρηγορεί όποιον έχει την ατυχία να χάσει τη βαλίτσα του. Ευτυχώς, δικαιούστε αποζημίωση. Αυτή, παρότι δεν θα φέρει πίσω τα υπάρχοντά σας, θα αντισταθμίσει κάπως την απώλεια. Για κάθε ενδεχόμενο, εμείς δημιουργήσαμε για εσάς έναν κατάλογο, για να γνωρίζετε τις επιλογές σας.

 

Καταρχάς… είστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι χάσατε τις αποσκευές σας;

Οι ταξιδιώτες, συχνά και δικαιολογημένα, πανικοβάλλονται όταν οι αποσκευές τους έχουν καθυστερήσει ή έχουν τοποθετηθεί σε λάθος σημείο. Άρα, είναι σημαντικό να ζητήσετε από την αεροπορική εταιρεία να ελέγξει μήπως η αποσκευή σας απλώς βρίσκεται κάπου αλλού. Φροντίστε να απευθυνθείτε αμέσως στο γραφείο εξυπηρέτησης της αερογραμμής, διότι είναι πιθανότερο να αποδεχθεί την ευθύνη για απολεσθείσες ή κατεστραμμένες αποσκευές, αν αναφέρετε το πρόβλημα αμέσως. Η εταιρεία θα σας δώσει αριθμό παρακολούθησης της καθυστερημένης αποσκευής και θα σας ενημερώνει για τις εξελίξεις.

 

 

Έχετε τα κατάλληλα έγγραφα;

Αφού φτάσετε στο αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης, πρέπει να συμπληρώσετε τα απαραίτητα έγγραφα. Θα σας δώσουν ένα έντυπο δήλωσης απώλειας, στο οποίο καταγράφονται λεπτομέρειες για τις απολεσθείσες αποσκευές. Δεν είναι υποχρεωτικό διά νόμου και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις αεροδρομίων δεν διατίθεται για πρακτικούς λόγους (ορισμένα μικρά αεροδρόμια, για παράδειγμα, δεν υπάρχει τμήμα διαχείρισης αποσκευών με προσωπικό). Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να το ζητήσετε, πριν αποχωρήσετε από το αεροδρόμιο.

 

Απευθυνθήκατε με γραπτή αλληλογραφία στην αερογραμμή;

Φροντίστε να αναφέρετε την απώλεια και να στείλετε το έντυπο δήλωσης απώλειας εντός 7 ημερών. Προσπαθήστε να περιγράψετε την αποσκευή όσο λεπτομερέστερα μπορείτε: μέγεθος, χρώμα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (αυτή είναι η στιγμή που μια ροζ βαλίτσα με φλαμίνγκο μπορεί να φανεί χρήσιμη!).

 

Έχετε φωτογραφία των αποσκευών σας;

Κατά την υποβολή του αιτήματός σας, κρίνεται χρήσιμο να έχετε φωτογραφία των αποσκευών σας, για να μπορέσει η αερογραμμή να τις εντοπίσει. Επίσης, στην περίπτωση που ζητάτε την αποζημίωσή σας, βοηθά να έχετε φωτογραφίσει τις κατεστραμμένες αποσκευές. Πριν φύγει για διακοπές, κανείς δεν θέλει να σκεφτεί ότι ίσως χάσει τις αποσκευές του. Ωστόσο, πριν από κάθε απόδραση, καλό είναι να καλλιεργείτε τη συνήθεια να βγάζετε μία-δύο φωτογραφίες τους αφού τις ετοιμάσετε. Εξίσου χρήσιμο είναι να συμπληρώνετε τη διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας στην ετικέτα κάθε αποσκευής.

 

Έχετε αποδείξεις; 

Αν έχετε κρατήσει αποδείξεις για την αξία των αποσκευών και το περιεχομένων τους, θα ανταμειφθείτε για την προνοητικότητά σας. Αλλιώς, θα χρειαστεί να καταθέσετε αντίγραφο κινήσεων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, στο οποίο εμφανίζεται κάθε αγορά.

Δεν θα σας επιστραφεί η αρχική αξία των αγορών, αλλά η αξία τους βάσει της ηλικίας τους κατά την απώλεια. Αν χρειαστεί στις διακοπές σας να αγοράσετε βασικά είδη για να αντικαταστήσετε όσα χάθηκαν, φροντίστε να κρατήσετε τις σχετικές αποδείξεις. Μην παραλείψετε να υποβάλετε όλες τις αξιώσεις εντός 21 ημερών από την απώλεια των αποσκευών.

 

Απευθύνεστε στη σωστή εταιρεία;

Αν οι αποσκευές σας μεταφέρθηκαν σε άλλη αεροπορική εταιρεία κατά το ταξίδι, υποβάλετε την αξίωσή σας στην τελευταία αεροπορική εταιρεία, διότι εκείνη συνήθως χειρίζεται τις αποσκευές.

 

Έχετε ασφάλιση; 

Κανονικά, σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, οι αερογραμμές έχουν ευθύνη για τις αποσκευές. Εντούτοις, πολλές παραπέμπουν τον ταξιδιώτη στην ασφαλιστική εταιρεία του, με την ταξιδιωτική ασφάλιση να πρέπει να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των απολεσθέντων. Επειδή όμως αυτό εξαρτάται από το πρόγραμμα ασφάλισης, φροντίστε να ενημερωθείτε για τους όρους και τις καλύψεις του.

Επίσης, ελέγξτε αν καλύπτονται οι πολύτιμες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως ο φορητός σας υπολογιστής. Εναλλακτικά, προτιμήστε να τις βάλετε στη χειραποσκευή. Αν η αερογραμμή απορρίψει το αίτημα αποζημίωσής σας ή δεν προσφέρει δίκαιη τιμή για τις απολεσθείσες αποσκευές σας, αποταθείτε στην ασφαλιστική εταιρεία σας, καθώς δεν υποχρεούστε να αποδεχθείτε την προσφορά της. 

 

 

Exit mobile version