Καθημερινές συνήθειες για την προστασία της υγείας του εγκεφάλου μας

Πολλές φορές παραμελούμε την υγεία του εγκεφάλου μας εν’ αντιθέσει με αυτή του σώματος μας.. Τα ποσοστά όμως, του Alzheimer και της άνοιας αυξάνονται δραματικά και ο αριθμός των ανθρώπων που θα ζουν με τις νόσους αυτές μέχρι το 2050 αναμένεται να φτάσει τα 131,5 εκ. Οι έρευνες δείχνουν πως οι πνευματικές ασκήσεις, η σωστή διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής μπορούν να προστατεύσουν τον εγκέφαλό μας από εκφυλιστικές νόσους. Ας μην ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία. Οπότε, διαβάστε μερικά tips για να διατηρήσετε τα γρανάζια του μυαλού σας σε λειτουργία και φυλάξτε την υγεία σας με το Health Keeper της Generali!

 

Ακονίστε το μυαλό σας

 

Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται τόση άσκηση, όσο και το σώμα μας, με μια σειρά μελετών να επιβεβαιώνουν ότι οι νοητικές μας ικανότητες βελτιώνονται όσο ασκούμε το μυαλό μας. Πρόσφατα αποτελέσματα ερευνών κατέδειξαν ότι άτομα που συμμετείχαν σε παιχνίδια άσκησης της νόησης βελτίωσαν τη μνήμη τους κατά 40%. Ζορίστε λοιπόν, λίγο το μυαλουδάκι σας διασκεδάζοντας με εφαρμογές όπως η  Lumosity, η Elevate ή η Peak.

 

Υιοθετήστε ένα υγιεινό τρόπο ζωής

 

Η υγεία του εγκεφάλου έχει συνδεθεί με την καρδιοαγγειακή υγεία με τους παράγοντες κινδύνου για τις καρδιοαγγειακές παθήσεις να είναι παρόμοιοι με αυτούς για την άνοια. Ειδικότερα, ένας άνθρωπος που έχει πάθει έμφραγμα, που έχει διαβήτη ή κάποιας μορφής καρδιοπάθεια, έχει διπλές πιθανότητες να αναπτύξει άνοια. Μειώστε ή κόψτε λοιπόν τις ανθυγιεινές συνήθειες, όπως το κάπνισμα, την υπερκατανάλωση αλκοόλ και τα πλούσια σε λιπαρά φαγητά.

 

Η αεροβική άσκηση που αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς, όπως το τρέξιμο, η κολύμβηση και η ποδηλασία, έχει δείξει ότι βοηθάει τη μνήμη και τη νόηση. Έρευνες επίσης δείχνουν ότι η φυσική άσκηση ενεργοποιεί την απελευθέρωση χημικών ουσιών που επηρεάζουν την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων, τον όγκο και τη βιωσιμότητα τους καθώς και την ανάπτυξη νέων αγγείων.

 

Είμαστε ό,τι τρώμε

 

Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη μεταφορά ενέργειας προς τον εγκέφαλο. Το 1/5 της ενέργειας που καταναλώνουμε χρησιμοποιείται για την εγκεφαλική λειτουργία και ακόμα και ένα 2% αφυδάτωσης μπορεί να επηρεάσει την προσοχή μας, τη μνήμη μας και τις λοιπές νοητικές μας λειτουργίες. Έρευνες δείχνουν ότι, μια διατροφή για υγιή καρδιά, ωφελεί και τον εγκέφαλο. Η Μεσογειακή Δίαιτα, για παράδειγμα, μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης του εγκεφάλου κατά 48%. Τα τρόφιμα ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι και το πολύσπορο ψωμί, βοηθούν στη συγκέντρωση. Επιπλέον, τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα, όπως ο σολομός, ο κολοκυθόσπορος και η σόγια είναι πολύ ευεργετικά για το μυαλό μας. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά με σκούρο κόκκινο και μωβ χρώμα βοηθούν την βραχυπρόθεσμη μνήμη.

 

Ώρα να κουνηθούμε!

 

Η τακτική άσκηση ενισχύει τη μνήμη και τη σκέψη, αλλά επίσης βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου μας. Βάσει στοιχείων, μετά από 6 έως 12 μήνες ήπιας ή μέτριας άσκησης ο όγκος των μερών του εγκεφάλου μας αυξάνεται.