Πρωτοποριακοί πίνακες για πρωτοποριακές αποστολές

Πρωτοποριακοί πίνακες για πρωτοποριακές αποστολές

Μεταξύ του 19ου και του 20ου αιώνα, οι εξερευνητές ονειρεύτηκαν να φτάσουν στα πιο απομακρυσμένα σημεία της Γης. Το 1926, ο θρυλικός Roald Amundsen, ο οποίος είχε φτάσει στο Νότιο Πόλο στις αρχές της δεκαετίας του 1910, επιχείρησε επίσης να φτάσει στο Βόρειο Πόλο, σε συνεργασία με τους Ιταλούς. Ο Umberto Nobile ήταν εκείνος που τον έπεισε για την αξιοπιστία του αεροσκάφους ως μέσο μεταφοράς και το αεροσκάφος N-1, που σχεδιάστηκε από τον ίδιο, αξιοποιήθηκε για την αποστολή.

Όπως είναι γνωστό, η αποστολή ήταν επιτυχής. Το αεροσκάφος πέταξε πάνω από τον Βόρειο Πόλο και σημαίες ρίχτηκαν από αυτό στο έδαφος, υποδηλώνοντας την «κατάκτησή» του. Ωστόσο από επιστημονικής πλευράς δεν αρκούσε απλά να πετάξουν πάνω από τον Β. Πόλο.

Για το λόγο αυτό, ο Nobile ηγήθηκε μιας δεύτερης αποστολής, καθαρά ιταλικής και κατά βάση ερευνητικής. Στις 15 Απριλίου 1928, με το αεροσκάφος N-4, -μετονομαζόμενο σε Italia - αναχώρησε για το Β. Πόλο. Η Generali και στις δύο αυτές αποστολές, ήταν παρούσα.

Η αφοσίωση της Generali στην ασφάλιση ζωής χρονολογείται από τη δημιουργία της εταιρίας. Ένα χρόνο μετά την ίδρυσή της, η εταιρία εκπόνησε τρεις τύπους ασφαλειών ζωής και, το 1834, εκτύπωσε την πρώτη ειδική κάρτα τιμών με ασφάλιστρα που υπολογίζονταν ανάλογα με την ηλικία του συμβαλλομένου, βάσει στατιστικών που αναπτύχθηκαν τον 18ο αιώνα, στη Γαλλία: τον Πίνακα Duvillard για ασφάλιση σε περίπτωση θανάτου και τον πίνακα Deparcieux για ασφάλιση ζωής.

Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, ξεκίνησε για την Generali μια εποχή μεταρρυθμίσεων υπό τον Marco Besso, Γενικό Γραμματέα της Τεργέστης από το 1877 και Διευθυντή και Πρόεδρο μέχρι το θάνατό του το 1920. Ο Besso ήταν περήφανος υποστηρικτής της ασφάλισης ζωής και ήθελε να την αναπτύξει. Σε συνεργασία με τον Vitale Laudi (μαθηματικός, επικεφαλής του κλάδου ζωής της Τεργέστης) και τον Wilhelm Lazarus, ασφαλιστικό πράκτορα της Generali στο Αμβούργο, ο Besso ανανέωσε τις τεχνικές βάσεις, ανοίγοντας το δρόμο για τη μεγάλη επέκταση της ασφάλισης ζωής.

Το 1877, οι Laudi και Lazarus ήταν οι συγγραφείς του πρώτου αναλογιστικού πίνακα Generali (που ονομάζεται L-L, από τα αρχικά των επωνύμων τους). Αυτός ο πίνακας προήλθε από την ανάγκη εύρεσης μιας μαθηματικής συνάρτησης για εφαρμογή στην ανθρώπινη θνησιμότητα. Παρά τα διαφορετικά υπόβαθρά τους, ο Lazarus και ο Laudi βρέθηκαν ενωμένοι ενόψει αυτής της πρόκλησης, να δημιουργήσουν για την Generali, εφαρμοσμένα μαθηματικά που δεν υπήρχαν τότε. Χρησιμοποίησαν τα καλύτερα δεδομένα της εποχής, τα οποία υποβλήθηκαν σε επεξεργασία από μια βρετανική επιτροπή μεταξύ 1839 και 1843.

Το αποτέλεσμα ήταν η εκθετική ανάπτυξη του κλάδου ζωής, ιδιαίτερα στην Αυτοκρατορία των Αψβούργων και στην Ιταλία. Ήταν ο τελευταίος παγκόσμιος πίνακας της Generali, καθώς τα επόμενα χρόνια, οι χώρες ρύθμιζαν ανεξάρτητα τις βάσεις τεχνικής ασφάλισης, στηριζόμενες σε εθνικές απογραφές. Ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, ο Graf συνέταξε τον Πίνακα G, που αντικατέστησε τον πίνακα L-L για ασφάλιση σε περίπτωση θανάτου.

Η βελτίωση των στατιστικών, η αριστεία των δεδομένων, η συνεχής αύξηση των αναλυτικών δεξιοτήτων, σήμαινε καλύτερα ασφάλιστρα. Οι προβλέψεις, τώρα πιο ακριβείς, προσέφεραν μεγαλύτερη σταθερότητα στους ασφαλισμένους. Οι αναλογιστές υπολόγισαν κινδύνους και κόστη, προσδιόρισαν τις τιμές των προγραμμάτων και, ταυτόχρονα, βοήθησαν στην ανάπτυξη των πιο ικανοποιητικών λύσεων για τους ανθρώπους. Η δέσμευση του Besso στην ασφάλιση ζωής και η εξέλιξη των αναλογιστικών σπουδών που είχε αγκαλιάσει η Generali επέφεραν σημαντικά αποτελέσματα. Ο αντίκτυπος της ασφάλισης ζωής στα συνολικά ασφάλιστρα της εταιρίας ήταν εκθετικός.

Τα ασφαλιστήρια ζωής του Ιστορικού Αρχείου της Generali μιλούν για τη ζωή εκείνων που ασφαλίστηκαν και ταυτόχρονα, για τα γεγονότα της εποχής. Κάθε ασφαλιστήριο μάς εισάγει στη ζωή πολλών ανθρώπων. Υπάρχουν εκείνες των δύο μελλοντικών παπών (Pius X και John XXIII) και ενός κυβερνήτη (ο τελευταίος αυστριακός αυτοκράτορας, Charles I) και, τέλος, αυτός της αποστολής του Umberto Nobile στον Βόρειο Πόλο.

Το ασφαλιστήριο του πληρώματος, ένα ενιαίο έγγραφο για όλες τις εταιρίες που συμμετείχαν στη συνασφάλιση, καθορίστηκε με τη Royal Italian Geographic Society. Ένας πίνακας δείχνει τα ασφαλισμένα άτομα, τους δικαιούχους σε περίπτωση θανάτου και το κεφάλαιο εκφρασμένο σε ιταλικές λιρέτες. Το μεγαλύτερο ποσό αφορούσε τον Umberto Nobile, τον διοικητή της αποστολής, για 650.000 λιρέτες.

Το τέλος του αεροσκάφους Italia είναι δυστυχώς γνωστό. Έφτασε στο Βόρειο Πόλο στις 24 Μαΐου, αλλά ο κακός καιρός το εμπόδισε να προσγειωθεί και επέστρεψε στα νησιά Σβάλμπαρντ. Ωστόσο, η δυσμενής κλιμάκωση των καιρικών συνθηκών και το βάρος του πάγου που συσσωρεύτηκε στη δομή του αεροσκάφους προκάλεσαν τη συντριβή του στον πάγο. Ήταν 10.33 π.μ. στις 25 Μαΐου 1928. Δέκα άντρες, συμπεριλαμβανομένου του Umberto Nobile, πετάχτηκαν στον πάγο, ενώ άλλοι έξι παρέμειναν στο αεροσκάφος: ούτε το αεροσκάφος ούτε τα σώματά τους βρέθηκαν ποτέ. Αρκετά έθνη κινητοποιήθηκαν για να σώσουν τους επιζώντες, και μερικοί από τους διασώστες, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Amundsen, έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια.