Η Generali στο διάστημα | Generali

Η Generali στο διάστημα

Πριν από 100 χρόνια, ο Όμιλος Generali άνοιξε τα φτερά του και πέταξε ψηλά προς μια νέα πρόκληση. Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1920, ήταν υπεύθυνη για τα πρώτα αεροναυτικά καλύμματα. Ευαίσθητη στο θέμα της διάβασης συνόρων, η εταιρία συνεργάστηκε σε πρωτοποριακές εξερευνήσεις στα πέρατα της Γης.

Το 1964, κατόπιν αιτήματος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας (CNR), ασφάλισε το έργο «San Marco», που σχεδίασε ο Luigi Broglio, το οποίο έκανε την Ιταλία ένα από τα πρώτα κράτη-έθνη που έστειλε δορυφόρο σε τροχιά μετά τη Σοβιετική Ένωση και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το 1977, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ο οποίος ενεργούσε εντός της τότε Ευρωπαϊκής Κοινότητας και με τον οποίο η Generali είχε συνδεθεί από την αρχή), ζήτησε από την εταιρία να καλύψει την εκτόξευση από το ακρωτήριο Canaveral, του Sirio, του ιταλικού δορυφόρου τηλεπικοινωνιών που μπορούσε να μεταδίδει ζωντανή τηλεόραση σε ζώνες πολύ υψηλών συχνοτήτων για λογαριασμό της εταιρίας δορυφορικών υπηρεσιών Telespazio.

Η Generali είχε στόχο να είναι μια από τις κορυφαίες εταιρίες του κλάδους της. Το 1978, μόλις ένα χρόνο μετά την εκτόξευση του Sirio, ιδρύθηκε το τεχνικό γραφείο διαστημικών κινδύνων στον κλάδο της αεροπορίας και το 1991 έγινε ανεξάρτητο υποκατάστημα λόγω του όγκου των εργασιών του.

Ο Όμιλος έδειξε πολύ παραπάνω από περιστασιακό ενδιαφέρον για το διάστημα. Για τον Enrico Randone, Πρόεδρο του Ομίλου από το 1979 έως το 1991, ήταν μια στοχευμένη επιχειρηματική επιλογή, σε αρμονία με την εταιρική φιλοσοφία που συμβάδιζε με τις απαιτήσεις της εποχής και με σιγουριά για τη μελλοντική πρόοδο. Δεν ήταν μόνο μια τεχνολογική πρόκληση, αλλά και μια οικονομική, δεδομένης της αδυσώπητης ταλάντευσης μιας αγοράς στην οποία οι υψηλές αναλήψεις κινδύνου ακολουθούνταν από πολύ βαριές αξιώσεις, κρατώντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα σε ισορροπία.

Θεμελιώδης παράγοντας στην ανάπτυξη της εταιρίας ήταν η επιλογή της να επικεντρώνεται πάντα στο υψηλό επίπεδο τεχνικής κατάρτισης του προσωπικού, το οποίο δεν περιοριζόταν στην ανάληψη κινδύνων, αλλά ήταν και ένας αποτελεσματικός σύμβουλος για την αποτροπή τους. Το 1981, η Generali ήταν η πρώτη εταιρία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων για την αξιολόγηση της ασφάλισης μελλοντικών διαστημικών προγραμμάτων.

Προώθησε έργα σημαντικής επιστημονικής αξίας, οργανώνοντας διεθνή συνέδρια για την ανταλλαγή γνώσεων με άλλους ασφαλιστικούς παρόχους, κρατικούς φορείς και ειδικούς της διαστημικής βιομηχανίας. Στο τέλος της δεκαετίας, καθώς ο Ψυχρός Πόλεμος φαινόταν ότι όδευε προς το τέλος του, συνεργάστηκε επίσης με την Κίνα και τη Σοβιετική Ένωση. Οι απεσταλμένοι της Generali ήταν από τους πρώτους Δυτικούς που επισκέφτηκαν το σοβιετικό κοσμοδρόμιο του Baikonur και συνεργάστηκαν τόσο άψογα με τη διαστημική υπηρεσία Glavkosmos που, κατά την εκτόξευση της 5ης Σεπτεμβρίου 1989, το λεωφορείο Soyuz έφερε το έμβλημα του φτερωτού λιονταριού.

Εκείνα τα χρόνια, ο κλάδος των αερομεταφορών κατέγραφε σημαντικές αυξήσεις στην παραγωγή. Η τάση των ασφαλίστρων αυξήθηκε από σχεδόν 2 δις. λιρέτες το 1979 σε περισσότερα από 12 δις. το 1985. Στη συνέχεια, έπεσε σε ύφεση, αλλά η ανάκαμψή του ήταν τόσο έντονη που μέχρι το 1988, τα έσοδα από τα ασφάλιστρα έφθασαν ήδη τα 18 δις., ποσό διπλάσιο από αυτό του προηγούμενου έτους. Το 1989, η Generali ήταν ηγέτιδα στον τομέα του διαστήματος, κατέχοντας το 20% του παγκόσμιου συνόλου. Στη δεκαετία του 1990, κατείχε μεταξύ 12% και 15% της συνολικής αγοράς και κάλυπτε την εκτόξευση 15-20 δορυφόρων κάθε χρόνο, σε σύγκριση με τις δύο εκτοξεύσεις που ασφαλίστηκαν το 1965. Το 1992, ο όγκος των ασφαλίστρων έφτασε τα 60 δις. λιρέτες, δείγμα της σταθερής ανάπτυξης.

Το 1992, η Generali ασφάλισε τον Franco Malerba, τον πρώτο Ιταλό αστροναύτη στην ιστορία, ο οποίος συμμετείχε στη διαστημική αποστολή STS-46 με το διαστημικό λεωφορείο Atlantis. Είναι εύκολο να δούμε με τα μάτια της φαντασίας μας, την εικόνα του λιονταριού μας να βρίσκεται σε τροχιά δίπλα στο διαστημικό λεωφορείο, έτοιμο να κατακτήσει και τα τελευταία σύνορα.