Προστασία δεδομένων της επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο
BUSINESS WISE

Προστασία δεδομένων της επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο

20.11.2018 - 5 λεπτά ανάγνωσης

Τη σημερινή εποχή, σχεδόν όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν online παρουσία, είτε μέσω ενός καλοσχεδιασμένου e-shop, είτε μέσω ενός blog ή μιας παραδοσιακής ιστοσελίδας, απ’ όπου μπορούν να επικοινωνούν με τους υποψήφιους πελάτες τους. Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων όμως μπορεί να επηρεάσει ακόμη και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ψηφιακά και τα δεδομένα τους να πέσουν στα χέρια hackers.

Εδώ, μπορείτε να διαβάσετε μερικούς από τους πιο απλούς τρόπους να προστατέψετε τα δεδομένα της επιχείρησής σας και συνεπώς την ψηφιακή παρουσία της.

Προτεραιότητα η ασφάλεια των πελατών

Αν διατηρείτε στοιχεία πελατών σε αρχείο, όπως π.χ. διευθύνσεις ή στοιχεία πιστωτικών καρτών, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα δεδομένα αυτά φυλάσσονται, κρυπτογραφημένα, σε έναν ασφαλή ψηφιακό χώρο. Η τυχαία διαρροή στοιχείων πελατών μπορεί να καταστρέψει την εμπιστοσύνη τους στην επιχείρησή σας και είναι πολύ δύσκολο να ξαναχτιστεί.

Μην παραβλέπετε τους βασικούς κανόνες ασφαλείας, όπως τα password με μεικτούς χαρακτήρες – γράμματα, αριθμούς και σύμβολα, και εκπαιδεύστε τους εργαζόμενούς σας, ώστε να γνωρίζουν κάποιες βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας.

Εξοπλιστείτε με ειδικό λογισμικό

Προτεραιότητα έχει να βρείτε τρόπους να προστατεύσετε το website σας, ειδικά αν η επιχείρησή σας βασίζεται στις online πωλήσεις.

Επενδύστε σε λογισμικά προστασίας τελευταίας τεχνολογίας, όπως firewall, προστασία από malware κ.α. και συμβουλευτείτε έναν ειδικό ψηφιακής ασφάλειας, που μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τα πιο σημαντικά «ευάλωτα» σημεία της ψηφιακής επιχείρησής σας.

Αν χρησιμοποιείτε web host, βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλής και έμπιστος και να πραγματοποιείτε πάντα back up των κύριων δεδομένων, σε ασφαλή server, βασισμένο σε cloud, σε περίπτωση που μια επίθεση οδηγήσει στην καταστροφή του ιστότοπού σας.

Διαδώστε την ενημέρωση για θέματα ασφαλείας

Όταν εφαρμόζετε ένα πλάνο ψηφιακής ασφάλειας στην επιχείρησή σας, είναι σημαντικό να ενημερώσετε όλους τους εργαζόμενούς σας.

Αν έχετε τη δυνατότητα, κάντε μια βασική εκπαίδευση για τους κινδύνους του κυβερνοχώρου στους νέους υπαλλήλους και κάποια επαναληπτικά μαθήματα στους παλαιότερους, ώστε να τονίσετε τη σημασία της ασφάλειας.

Βεβαιωθείτε επίσης ότι όλοι γνωρίζουν ποιον τεχνικό πρέπει να καλέσουν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και ότι υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών, ειδικά όσον αφορά τις εφαρμογές και τα emails, ώστε να προστατευθείτε από πιθανούς κινδύνους. Το ίδιο ισχύει και για τα εταιρικά κινητά τηλέφωνα και τα δεδομένα που υπάρχουν σε αυτά.

«Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν»

Σκεφτείτε να ασφαλίσετε την πρόσβαση στα κεντρικά συστήματα της επιχείρησής σας, ώστε να είναι δυσκολότερο να παραβιαστούν. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν έναν επιπλέον κωδικό ασφαλείας ή security token.

Δημιουργήστε περίπλοκους κωδικούς και αποφύγετε κωδικούς που μπορούν να βρεθούν εύκολα, όπως τα γενέθλια ή ο τόπος γέννησης.

Μάθετε περισσότερα για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Βεβαιωθείτε ότι όλοι στην επιχείρησή σας χρησιμοποιούν την κοινή λογική όταν πρόκειται για αναρτήσεις στα social media, όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram. Αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά την προώθηση της επιχείρησής σας!

Πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι να είναι προσεκτικοί με τις αναρτήσεις στα μέσα αυτά, ώστε να μην δημοσιεύουν εμπιστευτικές ή ευαίσθητες πληροφορίες και να μην δίνουν ευκαιρίες σε hackers.

Ελέγξτε ή παροτρύνετε τους αρμόδιους εργαζόμενους να ελέγχουν όλα τα posts πριν βγουν στον «αέρα» και αποφύγετε την αναφορά οποιασδήποτε μορφής προσωπικών στοιχείων. Αν διατηρείτε συνεργασία με εταιρία που χειρίζεται τους λογαριασμούς σας στα ΜΚΔ, θα πρέπει να γνωρίζετε ποιος έχει πρόσβαση σε δεδομένα της επιχείρησής σας και να περιορίσετε την πρόσβασή τρίτων σε πιθανώς ευαίσθητα δεδομένα.

Να είστε επιφυλακτικοί με τα αιτήματα που λαμβάνετε στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αφού οι απόπειρες απάτης σε αυτά τα μέσα είναι πολύ συνηθισμένες. Αν δεν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία κάποιου χρήστη, ποτέ μη δίνετε εμπιστευτικές πληροφορίες.