Το Επιχειρηματικό προφίλ Google, ή Google Business Profile (πρώην Google My Business), είναι ένα δωρεάν εργαλείο που προσφέρει η Google με στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Λειτουργεί σαν ψηφιακό ευρετήριο επιχειρήσεων, όπου κάθε εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει ένα Επιχειρηματικό Προφίλ Google. Αυτό το προφίλ περιλαμβάνει σημαντικές πληροφορίες, όπως η επωνυμία της εταιρείας, η διεύθυνση, το ωράριο λειτουργίας, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και πολλά άλλα.
Επιπλέον, το Επιχειρηματικό Προφίλ Google διαθέτει διαδραστικές λειτουργίες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημοσιεύουν ενημερώσεις, να επικοινωνούν με πελάτες και να παρακολουθούν τις διαδικτυακές επιδόσεις τους.
Τα πλεονεκτήματα του Επιχειρηματικού Προφίλ Google για Επαγγελματίες
Το Επιχειρηματικό Προφίλ Google αποτελεί πλέον απαραίτητο στοιχείο των υπηρεσιών βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) για επιχειρήσεις. Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο που αυξάνει την ορατότητα της επιχείρησής σας, με την προβολή της στην Αναζήτηση Google (Google Search) και στους Χάρτες Google (Google Maps). Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες σάς βρίσκουν πιο εύκολα. Αυξάνει επίσης την αξιοπιστία της επιχείρησής σας. Με λίγα λόγια, το Επιχειρηματικό Προφίλ Google προσφέρει πολλά οφέλη στους επαγγελματίες.
Το Επιχειρηματικό Προφίλ Google βελτιώνει το τοπικό SEO
Ολοκληρώνοντας την εγγραφή της επιχείρησής σας στην Google, βελτιώνετε τη θέση σας στο τοπικό πακέτο ή αλλιώς πακέτο χαρτών της Google (local pack), ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ορατότητά σας στους πελάτες σε τοπικό επίπεδο, οι οποίοι μπορούν να δουν την παρουσία, τη βαθμολογία και την τοποθεσία της επιχείρησής σας.
Το «τοπικό πακέτο» αναφέρεται στην ενότητα της Google, όπου εμφανίζεται μια λίστα τριών προτεινόμενων τοποθεσιών ως απάντηση σε τοπική αναζήτηση που πραγματοποιεί ένας χρήστης.
Παράδειγμα: Αν πραγματοποιήσετε μια αναζήτηση στην Google με τη φράση «πιτσαρία στην Αθήνα», η μηχανή αναζήτησης θα αναδείξει τρία εστιατόρια που ανταποκρίνονται στο ερώτημά σας στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων (το τοπικό πακέτο). Για κάθε εγγραφή εμφανίζεται η μέση βαθμολογία χρηστών, το ωράριο, η διεύθυνση, οι τιμές, ένας σύνδεσμος προς τον ιστότοπο, και η θέση στους Χάρτες Google.
Βελτίωση της διαχείρισης της διαδικτυακής φήμης σας και των αξιολογήσεων στην Google
Το Επιχειρηματικό Προφίλ Google αποτελεί επίσης ένα ισχυρό εργαλείο για τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης της επιχείρησής σας. Οι αξιολογήσεις τις οποίες αφήνουν οι πελάτες στην εγγραφή της επιχείρησής σας ενισχύουν την αξιοπιστία σας. Όσο περισσότερες και θετικότερες είναι οι αξιολογήσεις, τόσο πιο ελκυστική γίνεται η επιχείρησή σας. Αντίθετα, οι αρνητικές αξιολογήσεις μπορεί να αποθαρρύνουν υποψήφιους πελάτες.
Μέρα με τη μέρα, το Επιχειρηματικό Προφίλ Google σάς δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσετε καλύτερα τους πελάτες σας και τις ανάγκες τους, απαντώντας στις ερωτήσεις τους ή τις αξιολογήσεις τους απευθείας στο προφίλ σας. Ποτέ μην αφήνετε κάποια ερώτηση ή αξιολόγηση χωρίς απάντηση, ειδικά αν είναι αρνητική!
Τέλος, χειριστείτε τα πιο επικριτικά σχόλια με ευγένεια: η επιθετικότητα μπορεί να σας βλάψει ακόμη περισσότερο παρά να σας ωφελήσει. Για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση με χρήστες και υποψήφιους πελάτες, ενεργοποιήστε τη λειτουργία αποστολής μηνυμάτων ή συνομιλίας στο προφίλ σας. Μόλις την ενεργοποιήσετε, το κουμπί «Αποστολή μηνύματος» θα εμφανιστεί στην καταχώρισή σας και οι χρήστες θα μπορούν να επικοινωνούν απευθείας μαζί σας. Θα λαμβάνετε ειδοποίηση για κάθε εισερχόμενο μήνυμα.
Οι αξιολογήσεις Google αποτελούν επίσης έναν αποτελεσματικό τρόπο να προσελκύσετε νέους πελάτες. Για να αυξήσετε και να ενθαρρύνετε τη δημοσίευση θετικών αξιολογήσεων στο προφίλ σας, προτείνουμε την εξής ορθή πρακτική: δημιουργήστε έναν συντομευμένο σύνδεσμο (προσαρμοσμένο σύντομο όνομα), ώστε οι πελάτες να μπορούν εύκολα να αφήσουν μια αξιολόγηση. Η δυνατότητα αντιγραφής και κοινοποίησης του συνδέσμου διευκολύνει την υποβολή σχολίων.
Χρησιμοποιήστε διαδικτυακά εργαλεία δημιουργίας κωδικών QR, όπως το Unitag ή το QR Code Generator, για να δημιουργήσετε και να εμφανίζετε έναν κωδικό QR στο κατάστημά σας που θα συνδέεται με τη συντομευμένη URL. Για να αφήσουν την αξιολόγησή τους, οι πελάτες αρκεί να σκανάρουν τον κωδικό με το κινητό τους τηλέφωνο. Αυτός ο συντομευμένος σύνδεσμος και ο κωδικός QR μπορούν επίσης να ενσωματωθούν στον ιστότοπο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σας.
Πώς να δημιουργήσετε λογαριασμό στο Επιχειρηματικό Προφίλ Google
Αρχικά, συνδεθείτε στον επαγγελματικό λογαριασμό σας στην Google και από εκεί μεταβείτε στη σελίδα του Επιχειρηματικού Προφίλ Google. Στη συνέχεια, δημιουργήστε μια καταχώριση για την επιχείρησή σας, πατώντας «Διαχείριση».
Συμπληρώστε προσεκτικά όλα τα πεδία: επωνυμία, κατηγορία επιχείρησης, αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, ωράριο λειτουργίας, προϊόντα και υπηρεσίες, κατηγορίες, χαρακτηριστικά κ.α. Μην ξεχάσετε να καταχωρήσετε τη διεύθυνση του ιστότοπού σας, για να αυξήσετε την κυκλοφορία! Τέλος, πρέπει να επαληθεύσετε την επιχείρησή σας, επιλέγοντας μία από τις διαθέσιμες μεθόδους επαλήθευσης. Μόλις εγκριθεί, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην υπηρεσία του Επιχειρηματικού Προφίλ Google.
Να ενημερώνετε τακτικά το Επιχειρηματικό Προφίλ σας για βελτιωμένη ορατότητα
Φωτογραφίες προϊόντων, φωτογραφίες του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου της επιχείρησης, προβολές 360° — μην ξεχάσετε να ανεβάζετε φωτογραφίες που καλλιεργούν μια αίσθηση εμπιστοσύνης στους χρήστες που σκέφτονται να επισκεφθούν ή να χρησιμοποιήσουν την επιχείρησή σας.
Θα μπορούσατε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία Αναρτήσεις Google (Google Posts) για να κοινοποιείτε νέα και ενημερώσεις. Με τις αναρτήσεις μπορείτε, για παράδειγμα, να ενημερώνετε τους πελάτες σχετικά με προσωρινές προσφορές ή επικείμενες εκδηλώσεις. Να ενημερώνετε τακτικά το Επιχειρηματικό Προφίλ Google της επιχείρησής σας για τυχόν αλλαγές ή νέες πληροφορίες.
Τέλος, ελέγχετε τα στατιστικά στοιχεία, για να δείτε αν η εγγραφή σας πηγαίνει καλά ή αν χρειάζεται βελτίωση.
Επενδύστε στην ασφάλιση της επιχείρησής σας σήμερα. Μιλήστε με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο της Generali και βρείτε την ιδανική ασφαλιστική λύση για τη δική σας επιχείρηση.
Πηγές: Google