4 υγιεινά και γρήγορα σπιτικά γεύματα για παιδιά

Η παχυσαρκία στην παιδική ηλικία βρίσκεται σε έξαρση: εκτιμάται ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση 3 εκατομμύρια παιδιά είναι παχύσαρκα, αριθμός στον οποίο προστίθενται επιπλέον 85.000 κάθε έτος. Χρειάζεται, λοιπόν, να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσουμε τη γεύση! Στην πραγματικότητα, είναι πολύ εύκολο να προσαρμόσουμε δημοφιλή γεύματα και να τα μαγειρέψουμε υγιεινά και γρήγορα στο σπίτι. Ποιος ξέρει; Ίσως τα παιδιά αρχίσουν να προτιμούν αυτές τις πιο θρεπτικές εκδοχές αντί των έτοιμων γευμάτων. Όταν αναλαμβάνουμε εμείς οι ίδιοι να ετοιμάσουμε τα γεύματα των παιδιών μας, μπορούμε να ελέγξουμε ακριβώς τι περιέχει το φαγητό τους, να επιλέξουμε φρέσκα υλικά, να αποφύγουμε τα επεξεργασμένα συστατικά και να δημιουργήσουμε ένα υγιεινότερο και γευστικότερο αποτέλεσμα. Μάθετε πώς!

 

Σπιτικά μπέργκερ

Δεν σας ικανοποιούν τα μπιφτέκια που χρησιμοποιούν στα μαγαζιά της εστίασης; Τα σπιτικά μπιφτέκια με φρέσκα λαχανικά, λίγο λάδι και ψωμί της επιλογής σας είναι πολύ πιο υγιεινά από εκείνα του μπεργκεράδικου που περιέχουν ένα σωρό βλαβερά πρόσθετα. Και εξίσου νόστιμα! Μπορείτε να τροποποιήσετε τη συνταγή όσο θέλετε, επιλέγοντας το είδος του κιμά που προτιμάτε, προσθέτοντας λαχανικά εποχής πλούσια σε βιταμίνες και άλλα υλικά ανώτερης ποιότητας. Στα μικρά παιδιά αρέσουν ιδιαίτερα τα μίνι μπέργκερ, καθώς μπορούν να τα διαχειριστούν ευκολότερα. Πειραματίστε λοιπόν, και προσθέστε τα λαχανικά   και τα δημητριακά που επιθυμείτε.

 

Πίτσα με αγνά υλικά

Δοκιμάστε μια απλή συνταγή για σπιτικά πιτσάκια γεμάτα γεύση και θρεπτική αξία. Μπορείτε να πλάσετε τη ζύμη με αλεύρι ντίνκελ ή αλεύρι ζέας και να ετοιμάσετε τη σάλτσα με πολτοποιημένα ντοματάκια και φρέσκα μυρωδικά. Αν θέλετε τα παιδιά σας να φάνε περισσότερα λαχανικά, μπορείτε να προσθέσετε φρέσκα μανιτάρια και πιπεριές ή να απλώσετε μερικά φύλλα ρόκας από πάνω μετά το ψήσιμο. Τα παιδιά μπορούν να βοηθήσουν στην προετοιμασία, δημιουργώντας τη δική τους πίτσα, στο σχήμα που τους αρέσει ή και με ένα προσωπάκι από λαχανικά από πάνω! Θα χαρούν να δουν τις ωραίες εμπνεύσεις τους να βγαίνουν από τον φούρνο και να τις απολαμβάνει όλη η οικογένεια.

 

Χειροποίητες ψαροκροκέτες

Τα παναρισμένα μπαστουνάκια ψαριού αποτελούν για πολλούς αγαπημένη λιχουδιά των παιδικών μας χρόνων. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να τα αγοράσετε έτοιμα, κατεψυγμένα. Μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας χρησιμοποιώντας ψάρι της επιλογής σας: φιλέτο λευκού ψαριού, κατά προτίμηση αλιευμένο με αειφόρες μεθόδους. Η παρασκευή είναι πολύ πιο απλή από όσο νομίζετε και κάνει το γεύμα πολύ πιο υγιεινό. Για το πανάρισμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τρίμμα από μαύρο ψωμί και για συνοδευτικό να προσθέσετε γλυκοπατάτες και αρακά αντί για τηγανητές πατάτες. Η όλη διαδικασία δε διαρκεί περισσότερο από 25 λεπτά. Το γευστικό αποτέλεσμα είναι τόσο συναρπαστικό που τα παιδιά θα φάνε ακόμη και τα λαχανικά με μεγάλη ευχαρίστηση!

 

Υγιεινή κοτόσουπα με ζυμαρικά

Μια σπιτική κοτόσουπα με ψιλό ζυμαρικό, όπως φιδέ ή αστράκι, είναι ένα πιάτο που προσφέρει μοναδική αίσθηση ζεστασιάς και θαλπωρής. Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές ή όταν τα παιδιά έχουν κρυολογήσει και χρειάζονται κάτι δυναμωτικό, ένα βαθύ πιάτο αχνιστού, γευστικού ζωμού μπορεί να τονώσει το σώμα και το πνεύμα τους. Η παρασκευή στο σπίτι με φρέσκα υλικά είναι η καλύτερη επιλογή και το αποτέλεσμα είναι κλάσεις ανώτερο από οποιαδήποτε έτοιμη σούπα κονσέρβας. Υπάρχουν πολλές εύκολες συνταγές κοτόσουπας με τις οποίες μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο. Δεν χρειάζεται να περάσετε ώρες ολόκληρες σιγοβράζοντας το κοτόπουλο για να πάρετε τον ζωμό του και μπορείτε να επιλέξετε ζυμαρικό σε όποιο σχήμα προτιμούν τα παιδιά σας.

 

Ασφαλιστικό Tip: Έχει ασφάλιση υγείας η οικογένειά σας; Δείτε τις μοναδικές καλύψεις που προσφέρει το πλήρες σύστημα υγείας Life On της Generali.